"עברנו באש ובמים, אך אתה הבאת אותנו למקום של שפע" (תהילים ס"ו:י"ב).
השלום האמיתי מגיע לעיתים קרובות רק לאחר עימות. זה נראה כמו פרדוקס, אני יודע, אך זו האמת הטהורה ביותר. לא הדממה השברירית שלפני הסערה מביאה מנוחה, אלא השקט הרגוע שמגיע לאחריה. אדם שמעולם לא סבל עשוי להיראות חזק, אך כוחו מעולם לא נבחן. לעומת זאת, הימאי הבטוח ביותר הוא זה שהתמודד עם הסערה, בחן את הספינה ויצא מחוזק יותר. אלוהים מרשה לסערות לבוא לא כדי להשמיד אותך, אלא כדי ללמד אותך: בלעדיו, אין שלום אמיתי.
הבן זאת. אלוהים מאפשר לך להתמודד עם סערות כדי להראות לך שאין הקלה אמיתית בלי מערכת יחסים אינטימית עמו. והקשר הזה נבנה כאשר חיים בתיאום עם הבורא. אל תטעה: לא תמצא שלום אם תסמוך רק על כוחך או על העולם. הכוח האמיתי בא מהתקרבות לאלוהים האב ולישוע, ולחיות כפי שהוא מצווה. כך הופכות הסערות להזדמנויות לצמוח באמונה ובתלות באדון.
והנה הנקודה העיקרית: שלום, כוח ועזרה באים רק למי שמחליט, בנחישות, לציית לחוקו האדיר של אלוהים. אין טעם לרצות מנוחה בלי עימות, או עזרה בלי ציות. האדם החכם מתיישר עם אלוהים, מציית לדברו, ומוצא את העזרה שהוא צריך. כאשר אתה מחליט זאת, ללא פשרות, אלוהים נותן לך שלום, כוח ועזרה – לא משנה איזו סערה תבוא. לכן, התמודד עם העימותים כשאלוהים לצדך, מציית לרצונו. כך תמצא מנוחה. -מעובד מכתבי לטי ב' קאומן. להתראות מחר, אם ירצה ה'.
התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני מחפש שלום קל, ללא מאבק, מבלי להבין שהשלום האמיתי, זה הבא ממך, נולד פעמים רבות לאחר עימות. אני מודה שאני חושש מסערות החיים, משתוקק לכוח שלא נבחן, במקום לחבוק את הסערות שמלמדות אותי לסמוך עליך. היום אני מכיר בכך שכל קושי הוא הזדמנות לצמוח באמונה ולמצוא את שלומך העולה על כל הבנה.
אבי, היום אני מבקש ממך שתעניק לי אומץ להתמודד עם הסערות, בידיעה שהן מקרבות אותי אליך ובונות קשר אינטימי עמך. למד אותי לא לסמוך על כוחי או על העולם, אלא לחיות בתיאום עם רצונך, ולחפש את הכוח הבא ממך ומישוע. אני מבקש שתנחה אותי לציית לדברך, כדי שאהפוך כל אתגר להזדמנות לאמונה ולהקלה.
הו, אל עליון קדוש, אני משבח ומרומם אותך על שהבטחת שלום, כוח ועזרה לאלה החיים בציות לרצונך, ומתמודדים עם עימותים מתוך ביטחון שאתה עימם. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. חוקך האדיר הוא העוגן שמחזיק אותי יציב, אור שמנחה את ספינתי. מצוותיך הן המפרשים שמובילים אותי למנוחתך, והמנון מהדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.
























