תורת אלהים: התבוננות יומית: עמי שכח אותי (ירמיהו י"ח:ט"ו)…

״עמי שכח אותי״ (ירמיהו י"ח:ט"ו).

לשכוח מישהו היא העלבון החמור ביותר שאנו יכולים לעשות, ובכל זאת, זה בדיוק מה שאלוהים אומר עלינו ב״עמי שכח אותי״. חשוב היטב: אפשר להתנגד למישהו, להזיק לו, להתעלם ממנו, אבל לשכוח אותו? זהו התחתית. ובכל זאת, אנו עושים זאת עם ה'. אנו שוכחים את חסדיו, חיים כאילו אינו קיים, כאילו מת. זהו סכנה אמיתית, כי השכחה אינה מתרחשת בפתאומיות – היא באה בהדרגה, כאשר אנו מפסיקים להיות ערניים, כאשר אנו מרפים ונותנים לזרם החיים לסחוף אותנו.

אז איך להימנע מהאסון הזה? התשובה פשוטה, אך דורשת פעולה: ״הישמר לך!״ להיות ערני זה לשמור את העיניים על הדרך, את הידיים על ההגה, ולדעת לאן אתה הולך. לא ששכחנו את אלוהים בכוונה, אלא בחוסר תשומת לב התרחקנו, עד שהוא הופך לזיכרון רחוק בלבד. והנה הגנה עוצמתית נגד השכחה הזו: לציית לאלוהים. כאשר אתה מחליט, בלב שלם, לחיות לפי דברו, אתה שם את עצמך במקום שבו אלוהים עצמו שומר עליך, ומבטיח שלא יהיה ריחוק.

והנה ההבטחה המדהימה: לאלה שמצייתים לתורת אלוהים החזקה, השכחה פשוט אינה מתרחשת. למה? כי האחריות הזו כבר לא שלך, אלא של הבורא, שלעולם אינו נכשל. כאשר אתה חי בציות, אלוהים מחזיק אותך קרוב, שומר על להבת הקשר בוערת. לכן, החלט היום: הפסק לחיות בזרימה, בחר לציית, ובטח שאלוהים יחזיק אותך חזק, כדי שלעולם לא תשכח אותו והוא לעולם לא יעזוב אותך. –מעובד מ-J. Jowett. להתראות מחר, אם ה' ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, לעיתים קרובות אני נופל בסכנת השכחה, חי כאילו אינך קיים, כאילו חסדיך אינם אמיתיים, פוגע בך, כפי שאומר דברך: ״עמי שכח אותי״. אני מודה שלעיתים קרובות השכחה הזו באה בהדרגה, כשאני מרפה ונותן לזרם החיים לסחוף אותי, עד שאתה הופך לזיכרון רחוק.

אבי, היום אני מבקש ממך שתעניק לי את החסד להיות ערני, להישמר בעצמי, כדי שלא אתרחק ממך ואפול לאסון השכחה. למד אותי לחיות בציות לתורתך הנפלאה, כי אני יודע שזו ההגנה היחידה מפני הריחוק. אני מבקש שתנחה אותי להחליט לחיות לפי רצונך, בביטחון שכאשר אעשה זאת, אתה בעצמך תשמור עלי, ותבטיח שקרבתנו לעולם לא תאבד.

הו, אל קדוש, אני סוגד ומשבח אותך על שהבטחת שלמצייתים לרצונך, השכחה אינה מתרחשת, כי אתה, שלעולם אינך נכשל, לוקח את האחריות לשמור אותנו קרובים, עם להבת הקשר בוערת. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך החזקה היא המגדלור שמחזיר אותי אליך, אור שמאיר את זכרוני. מצוותיך הן החבלים שמחזיקים אותי חזק, שיר שמצלצל בנשמתי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.



שתף את זה!