תורת אלהים: התבוננות יומית: מה שאני אומר לכם בחשכה, אמרו באור; ומה שאתם שומעים…

“מה שאני אומר לכם בחשכה, אמרו באור; ומה שאתם שומעים באוזן, הכריזו מעל הגגות” (מתי 10:27).

חשוב על כך שלפעמים אלוהים משתמש בחשכה כדי ללמד אותך להקשיב לו באמת. זה כמו הציפורים שלומדות לשיר בחושך, או כמונו, שמוצאים את עצמנו בצל ידו של אלוהים עד שנלמד להאזין לו. כאשר אתה מוצא את עצמך בחשכה – בין אם בנסיבות החיים או בקשר שלך עם אלוהים – הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לשתוק. אל תדבר, אל תתלונן, אל תרטון. החשכה אינה זמן לדבר בגישה לא נכונה; זהו זמן להקשיב למה שיש לאלוהים לומר.

ומה אלוהים אומר בשעות כאלה? יש לו מסר ברור לכולנו, במיוחד כשאנחנו בחשכה. הוא קורא לנו לשים לב לציות, לחיות לפי מצוותיו. כאילו הוא אומר: “אני יודע על כאביך, אני מכיר אותך, כי אני הוא שברא אותך. אם תבטח בי ותלך לפי רצוני, אוציא אותך מן החשכה, אוביל אותך בדרכים בטוחות ואתן לך את השלום שאתה מחפש.” אלוהים משתמש בחשכה כדי ללמד אותך להסתמך עליו, להראות לך שהוא מספיק, גם כאשר הכול נראה מבולבל.

הנה ההזמנה: כאשר אתה בחשכה, האזן לקול אלוהים וציית. אל תתייאש, אל תנסה לפתור הכול לבד. היה שקט ובטח שאלוהים מדבר, מדריך ומעצב אותך. הוא מבטיח להוציא אותך מן החשכה ולהובילך אל האור, אך זה קורה כאשר אתה מחליט ללכת לפי תורתו, מתוך אמונה שהוא יודע מה טוב עבורך. ציית, האזן, וראה כיצד אלוהים הופך את החשכה לדרכי שלום וביטחון. -מעובד מאת א. צ'יימברס. נתראה מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני מוצא את עצמי ירא מהחשכה, בין אם בנסיבות החיים או בקשר שלי איתך, מבלי להבין שאתה משתמש בה כדי ללמד אותי להקשיב לך באמת. אני מודה שלעיתים רבות, בחשכה, התגובה הראשונה שלי היא לדבר, להתלונן או לרטון, במקום לשתוק ולהאזין למה שיש לך לומר לי.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי לב שקט וצייתן, כדי שאוכל לשמוע את מסרך הברור, במיוחד בחשכה, ולחיות לפי מצוותיך. למד אותי לבטוח בך, בידיעה שאתה מכיר את כאביי ובראת אותי, ושאם אלך לפי רצונך, תוציא אותי מן החשכה ותובילני בדרכים בטוחות, ותעניק לי את השלום שאני מחפש. אני מבקש שתשתמש ברגעים החשוכים האלו כדי ללמד אותי להסתמך עליך, ולהראות לי שאתה מספיק, גם כאשר הכול נראה מבולבל.

הו, אלוהים קדוש, אני סוגד ומשבח אותך על שהבטחת להפוך את החשכה לאור, להדריך ולעצב אותי, בעוד אני בוטח בך וציית לרצונך, בידיעה שאתה יודע מה טוב עבורי. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא המצפן שמנחה אותי בחשכה, להבה בוהקת שמאירה את דרכי. מצוותיך הם כוכבים הזורחים בחושך, שיר של שלום שמדריך את נפשי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.



שתף את זה!