תורת אלהים: התבוננות יומית: תפילתו של צדיק פועלת רבות בפעולתה…

״תפילתו של צדיק פועלת רבות בפעולתה״ (יעקב 5:16).

אלוהים יודע כל פרט בחיינו. הוא רואה את כאבינו, סופר את דמעותינו ויודע בדיוק מה אנו מתמודדים איתו. אין דבר שנוכל להסתיר ממנו, כי אלוהים עצמו אפשר ניסיונות מסוימים כדי ללמד אותנו, לחזק אותנו ולהוביל אותנו להתקרב אליו. אך למרות שהוא יודע הכול, הוא רוצה שנקרא אליו לשחרור, כי התפילה היא הדרך שהוא קבע לנו כדי שנתקשר עם חסדו ורחמיו.

עם זאת, לא די רק לבקש; התפילה שאלוהים עונה עליה היא תפילתו של הצדיק – זה השואף לרצות אותו וחי בציות למצוותיו. כאשר אנו מתפללים בענווה ובלב שבאמת נחוש לציית לכל מה שכבר לימד אותנו בכתובים, תחינתנו נשמעת ונענית. אלוהים אינו דוחה את תפילתם של בניו הנאמנים. הוא השיב את עמו בעבר וממשיך להשיב גם היום לאלה שאוהבים אותו ומראים את אהבתם בציות.

אם זו האמת, מדוע לא לעשות זאת כעת? מה מונע ממך להיכנע לחלוטין לאדון ולבטוח בו? התחל לציית לתורת אלוהים החזקה, ואז תראה את יד ה' פועלת בחייך ובחיי האנשים שאתה אוהב. אין מחסומים בפני אלה שניגשים לאלוהים בלב כנוע ומוכן ללכת אחרי כל מה שגילה. השלום שאתה מחפש והתשובות שאתה מייחל להן יבואו בעיתם – כי אלוהים לעולם לא נוטש את הצדיקים. -מעובד מהנרי מילר. להתראות מחר, אם ה' ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שאתה יודע כל פרט בחיי. אתה רואה את כאבי, סופר את דמעותיי ויודע בדיוק מה אני עובר. אני יודע ששום דבר אינו נסתר מעיניך ושכל ניסיון נושא מטרה: ללמד אותי, לחזק אותי ולהוביל אותי קרוב אליך.

אבי, היום אני מבקש ממך שתלמד אותי להתפלל בלב צדיק, כן ומלא בציות. אינני רוצה רק לבקש, אלא לחיות כך שחיי יהיו ערבים לך, וללכת בנאמנות אחר מצוותיך. אני יודע שאתה שומע ועונה לתפילתם של אלה שאוהבים אותך ומראים זאת בציות. תן לי את הענווה להכיר בהוראותיך ואת הכוח ללכת אחריהן ללא היסוס, בביטחון שרצונך מושלם.

הו, אלוהים קדוש, אני עובד אותך ומשבח אותך כי לעולם אינך נוטש את אלה שמבקשים אותך בכנות. תודה כי השלום שאני מחפש והתשובות שאני מצפה להן יבואו בעיתך, כי אתה נאמן לקיים את הבטחותיך. מי ייתן ותפילתי תלווה חיים כנועים לפניך, כדי שאוכל לראות את ידך פועלת בעוז בחיי ובחיי אלה שאני אוהב. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך החזקה היא מגני וחרבי נגד התקפות האויב. מצוותיך הם כרוח עדינה שמלטפת ומרגיעה את מחשבותיי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.



שתף את זה!