כל הפוסטים של Devotional

תורת אלהים: התבוננות יומית: "אברהם ציית באותו היום, כפי שאמר לו אלוהים"…

"אברהם ציית באותו היום, כפי שאמר לו אלוהים" (בראשית י"ז:כ"ג).

"אברהם ציית באותו היום." הנה האמת הפשוטה: ציות מיידי הוא הציות היחיד שנחשב; לדחות הוא אי-ציות גמור. כאשר אלוהים קורא לנו ללכת בעקבות תורתו, שנגלתה על ידי נביאים ועל ידי ישוע, הוא כורת ברית: אנו מקיימים את חובתנו, והוא משיב בברכות מיוחדות. אין דרך אמצע – לציית "באותו היום", כמו אברהם, הוא הדרך לקבל את אשר אלוהים מבטיח.

לעיתים קרובות אנו דוחים את החובה, ואז מנסים למלא אותה כמיטב יכולתנו. כמובן, זה טוב יותר מכלום, אך אל תטעה: זהו ציות פגום, חצוי, שלעולם לא יביא את הברכה השלמה שאלוהים תכנן. חובה שנדחתה היא הזדמנות שהוחמצה, כי אלוהים מכבד את מי שפועל במהירות, את מי שמאמין וציית ללא היסוס.

הנה האתגר: כאשר אלוהים מדבר, ציית מיד. אל תדחה למחר את מה שהוא ביקש ממך היום. אברהם לא המתין, לא ניהל משא ומתן – הוא פעל באותו היום, וברכות אלוהים ליוו אותו. החלט לחיות כך, לציית לתורת אלוהים ללא דיחוי, ותראה את ידו פועלת בחייך בעוצמה ובמטרה שאין להן מחיר. -מעובד מ-C. G. Trumbull. להתראות מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלוהים יקר, אני מודה שלעיתים קרובות אני מציע ציות פגום, חצוי, במקום לפעול באותו היום, כמו אברהם, שלא היסס מול קריאתך. היום אני מכיר בכך שדחייה היא אי-ציות, ומבקש שתעזור לי לציית מיד לתורתך, מתוך אמון שכך אזכה בברכות המיוחדות של בריתך.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי לב נכון לפעול במהירות, ללא משא ומתן או המתנה, בעקבות דוגמתו של אברהם שציית מיד וראה את ידך פועלת בחייו. למדני לא לדחות למחר את מה שאתה מבקש ממני היום, כדי שלא אפסיד את ההזדמנויות שהכנת לי. אני מבקש שתדריך אותי למלא את חובתי ללא דיחוי, להיאחז בדברך שנגלה על ידי נביאים ועל ידי ישוע, כדי שאחיה במלוא הבטחותיך.

הו, אלוהים קדוש, אני משתחווה ומשבח אותך על שאתה מכבד את הצייתים ללא היסוס, ומביא עוצמה ומטרה לחייהם, כפי שעשית עם אברהם כאשר השבת לציותו המיידי. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא הקריאה שמניעה אותי לפעולה. מצוותיך הן להבות שמבעירות את דחיפותי, שיר נאמנות המהדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: לאחר מכן קרא יהושע את כל דברי התורה, הברכה…

“לאחר מכן קרא יהושע את כל דברי התורה, הברכה והקללה, כפי שכתוב בספר התורה” (יהושע ח:לד).

קל לרצות רק את החלקים הטובים, לאמץ את הברכות ולדלג על האזהרות. אנו אוהבים את האור, אך מסיטים את פנינו מהברקים, סופרים את ההבטחות, אך אוטמים את אוזנינו לתוכחות. אנו אוהבים את טוב לבו של הרב, אך בורחים מנוקשותו. זה לא חכם ולא בריא – זה משאיר אותנו חלשים מבחינה רוחנית, רכים, ללא עמידות מוסרית, לא מסוגלים לעמוד איתן ביום הרע.

אנו זקוקים ל“כל דברי התורה”, לברכות ולקללות, כדי להתחזק. להתעלם מחומרותיו של אלוהים זה לשלול מעצמנו את האומץ שמגיע מהתמודדות רצינית עם החטא ותוצאותיו. בלעדיהן, אנו נותרים חסרי עמוד שדרה, ללא בוז קדוש לרע, ונופלים לפושרות. אך כאשר אנו מקבלים את תורת אלוהים בשלמותה, עם דרישותיה והבטחותיה, ה' מעצב אותנו, מעניק לנו כוח לעמוד ומציל אותנו מהחולשה שמקפיאה אותנו.

והנה נקודת המפנה: כאשר אתה מחליט לציית בנאמנות לתורת אלוהים, גם מול אתגרים, אתה משאיר את הפושרות מאחור. זוהי הבחירה שמביאה את יד ה' על חייך, עם ברכות שאינן נגמרות. לציית זה לא רק לקבל את הקל, אלא לאמץ את כל מה שהוא אומר, מתוך אמון שדברו – ברכות וקללות – מחזיק אותך. עשה זאת היום, וראה כיצד אלוהים מקים אותך לחיות בעוצמה ובמטרה. -מעובד מ-J. Jowett. להתראות מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלי היקר, אכן לפעמים אני רוצה רק את החלקים הטובים שבדברך, מחבק את הברכות ובורח מהאזהרות, אוהב את טובך אך מסיט פני מנוקשותך. אני מודה שלעיתים קרובות אני אוטם את אוזני לתוכחות, וזה משאיר אותי חלש מבחינה רוחנית, ללא עמידות לעמוד איתן ביום הרע. אני מכיר בכך שאני זקוק לכל דבריך, ומבקש שתעזור לי לקבל את תורתך בשלמותה, כדי שלא אהיה רך, אלא חזק בך.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי אומץ להתמודד עם חומרות תורתך, להבין שהן מחזקות אותי נגד החטא ומעניקות לי בוז קדוש לרע. למד אותי לא להתעלם מדרישותיך, אלא לקבלן יחד עם הבטחותיך, כדי שאצא מהפושרות ואעוצב על ידך עם עמוד שדרה ועמידות. אני מבקש שתנחה אותי לציית בנאמנות, מתוך אמון שדברך השלם – ברכות וקללות – מחזיק אותי ומציל אותי מהחולשה שמקפיאה אותי.

הו, אל עליון קדוש, אני משבח ומרומם אותך על שהבטחת כוח וברכות אין קץ לאלה המצייתים לרצונך, ומקים אותי בעוצמה ובמטרה כאשר אני מאמץ את כל אשר אתה אומר. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא האש שמחשלת את אומץ לבי. מצוותיך הם שיר ניצחון המהדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: השליכו עליו את כל דאגותיכם, כי הוא דואג לכם…

״השליכו עליו את כל דאגותיכם, כי הוא דואג לכם״ (א פטרוס ה:7)

״השליכו עליו את כל דאגותיכם…״ זו ההזמנה הישירה להביא הכל אל אביכם. לא משנה מה מכביד על לבכם, דברו איתו, מסרו לידיו, ותשתחררו מהבלבול שהעולם מטיל עליכם. לפני שתתמודדו עם כל מצב או תקבלו כל החלטה, ספרו לאלוהים, ״הטרידו אותו״ בזה. כך מוצאים חירות מהדאגה – כשמניחים הכל לרגלי ה׳ ובוטחים שהוא דואג לכם.

מדוע אלוהים מרשה לנו לעבור דברים קשים? כי הוא רוצה שתכירו בכך שאתם תלויים בו, לא רק במילים יפות, אלא במעשים אמיתיים. הוא נותן לסערות לבוא כדי ללמד אתכם להביט אל הבורא, להודות שאין לכם את כל התשובות. וכשאתם מחליטים לחיות בציות למצוותיו, קורה דבר עוצמתי: אתם מציבים את עצמכם כבריאה ענווה, תלויה באב, והוא פועל.

זה הרגע שבו הכל משתנה. מי שמציית לתורת אלוהים מקבל עזרה, ברכות ומודרך לישוע לשחרור, הגנה וישועה. להפקיד את דאגותיכם בידי אלוהים ולחיות לפי דברו – זה מה שמוביל אתכם אל השלום שהעולם לא נותן. לכן, הפסיקו לשאת הכל לבד, השליכו את דאגותיכם עליו היום, צייתו לבורא, ותראו כיצד הוא משנה את חייכם בדאגתו המושלמת. -מעובד מ-R. לייטון. להתראות מחר, אם ה׳ ירצה.

התפללו איתי: אלוהים יקר, לעיתים קרובות אני מוצא את עצמי נושא דאגות שמכבידות על ליבי, מנסה לפתור הכל לבד, במקום להשליך עליך כל דאגה, כפי שאתה מזמין אותי לעשות. אני מודה שלעיתים רבות אני נותן לבלבול העולם לבלבל אותי, שוכח ״להטריד״ אותך במה שאני מתמודד איתו לפני כל החלטה. ברגע זה אני מכיר בכך שהחירות מהדאגה באה כשאני מניח הכל לרגליך, ומבקש שתעזור לי להפקיד כל מצב בידיך, בוטח שאתה דואג לי.

אבי, היום אני מבקש ממך שתתן לי ענווה לראות בדברים הקשים קריאה להישען עליך, לא רק במילים אלא במעשים של ציות למצוותיך. למד אותי להביט אליך בסערות, להודות שאין לי את כל התשובות, ולחיות כבריאה ענווה שמכירה בצורך שלה בבורא. אני מבקש שתנחה אותי למקם את עצמי בנוכחותך, בידיעה שכאשר אני מציית – אתה פועל בכוחך ובדאגתך בחיי.

הו, אלוהים קדוש, אני סוגד ומשבח אותך על שהבטחת עזרה, ברכות והדרכה לישוע לשחרור, הגנה וישועה לאלה שמצייתים לרצונך, ומביא לי את השלום שהעולם לא נותן. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך העוצמתית היא המקלט שמרגיע את דאגותיי, אור רך שמרגיע את ליבי. מצוותיך הם צעדים בטוחים שמובילים אותי אליך. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: אנחנו יודעים שכל הדברים פועלים יחד לטובת אלה…

״אנחנו יודעים שכל הדברים פועלים יחד לטובת אלה שאוהבים את אלוהים, לאלה שנקראים לפי מטרתו״ (רומים ח:28).

באמצעות האמונה, אנו יכולים להאמין שכל דבר – קטן או גדול – נמצא תחת שליטתה של רצונו הקדוש והאוהב של אלוהים. זה כולל את חילופי העונות, מה שמשפיע על מחשבתנו, גופנו או רכושנו, בין אם זה נובע מטבעו החוטא של העולם או ממעשיו של האדם, טובים או רעים. כל מה שקורה לנו, בכל דרך שיבוא, עלינו לקבל כבא מאלוהים. גם אם זה נגרם מרשלנות, רוע רצון או כעס של מישהו, עדיין זו רצונו של אלוהים עבורנו, כי שום דבר, אפילו הדבר הקטן ביותר, אינו חומק מרשותו. אילו היה דבר מה שיכול להתרחש מחוץ לשליטתו, הוא לא היה אלוהים.

בידיעה זו, עלינו לחיות בדרך שמבטיחה את השגחתו המתמדת של אלוהים בחיינו. וזה בא רק באמצעות ציות איתן לדברו. אין קיצורי דרך: האנשים הגדולים בתנ״ך, כמו דוד, אסתר ורבים אחרים, היו מוגנים ומבורכים בדיוק משום שבחרו לציית לבורא, מתוך אמון שהוא מושל בכל פרט מחייהם.

אז עמוד איתן היום: קבל הכל כבא מידי אלוהים והחלט לציית לתורתו האדירה. כאשר אתה חי כך, אין נסיבות שיכולות לשלול ממך את השלום, כי אתה יודע שאלוהים שולט. בציות אתה מבטיח את הגנתו וברכותיו, ומוכיח ששום דבר אינו חומק מאהבתו הריבונית. בטח בו וציית – זו המפתח לחיים בטוחים בידיו. -מעובד מתוך א״ב פוזי. להתראות מחר, אם ה׳ ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, לעיתים קרובות אני מוצא את עצמי שואל שאלות על הדברים שקורים לי, קטנים כגדולים, ושוכח שהכל נמצא תחת שליטתה של רצונך הקדוש והאוהב. אני מודה שלעיתים רבות אני רואה את מעשי בני האדם או את טבעו החוטא של העולם כנפרדים ממך, אך אני מכיר בכך ששום דבר אינו חומק מרשותך. אני רוצה לקבל הכל כבא מידיך, מתוך אמון שאתה ריבון על כל פרט.

אבי, היום אני מבקש ממך שתתן לי לב שיחיה באופן שמבטיח את השגחתך המתמדת, איתן בציות לדברך, כמו דוד, אסתר ורבים אחרים שהיו מוגנים ומבורכים על שבחרו לציית לך. למד אותי לא לחפש קיצורי דרך, אלא לבטוח בכך שאתה מושל בכל היבט של חיי, בין אם זה נגרם מרשלנות של אחרים או מפעולתך הישירה. אני מבקש שתנחה אותי לקבל את רצונך באמונה, בידיעה ששום דבר אינו קורה מחוץ לשליטתך, כי אתה אלוהים.

הו, אל קדוש, אני סוגד ומשבח אותך על שהבטחת הגנה וברכות לאלה שמצייתים לרצונך, ומוכיח שריבונותך ואהבתך מקיפות הכל, ומבטיחות לי ביטחון בידיך. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא היסוד שמחזיק את ביטחוני, אור איתן שמדריך את דרכי. אני ממש מאוהב במצוותיך הנפלאות. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: היה רגוע אצל ה' וחכה לו בסבלנות…

“היה רגוע אצל ה' וחכה לו בסבלנות” (תהילים ל"ז:ז')

המילים הללו, שנכתבו על ידי דוד, הן הזמנה לראות את אלוהים בכל דבר, ללא יוצא מן הכלל, ולקבל את רצונו במסירות מוחלטת. עשה כל דבר למענו, התחבר אליו במבט פשוט כלפי מעלה או בלב הנשפך אליו. אל תיתן לשום דבר לגזול את שלוותך הפנימית, אפילו לא לכאוס שבעולם שסביבך. מסור הכל לידיו של אלוהים, היה שקט ונוח בזרועותיו, בטוח שהוא שולט בכל, לא משנה מה יקרה.

השלום הזה שמגיע מהאמון באלוהים הוא יקר ערך, אך דורש ממך להישאר איתן, להיאחז בו בנחישות ולהאמין באהבתו הנצחית אליך. לעיתים קרובות מה שמערער את נפשנו הוא ההתנגדות לקבל את הכיוון של אלוהים, אך כאשר אתה נכנע לרצונו, אתה מוצא מנוחה שהעולם אינו יכול להסביר. עצוב לראות כמה נפשות חיות ללא שלום שמיימי זה, רודפות אחרי פתרונות אנושיים שלעולם אינם מספקים, בעוד שאלוהים מציע משהו הרבה יותר גדול.

והנה ההבדל: שלום שאין לו מחיר מגיע למי שמחליט לציית לתורת אלוהים האדירה. רוב האנשים מפסידים זאת כי אינם רוצים להיכנע לבורא, אך אינך חייב להיות כך. בחר לציית, חיה לפי הוראותיו, ויהיו לך השלום, השמחה וההגנה שאתה כה מחפש. היה רגוע בו היום, בטח בדברו, ותחווה מה זה לחיות בביטחון בזרועותיו האוהבות. -מעובד מתוך פ. דה סאל.

התפללו איתי: אלי היקר, פעמים רבות אני מוצא את עצמי נותן לכאוס שבעולם לגזול את שלוותי, מתנגד לרצונך במקום לראות אותך בכל דבר ולמסור כל עניין לך באמון מלא. אני מודה ששכחתי לנוח בזרועותיך; אני מכיר בצורך שלי להישאר שקט ולבטוח שאתה שולט בכל. אני רוצה לקבל את רצונך כדי למצוא את המנוחה שרק אתה יכול לתת.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי כוח להישאר איתן, להיאחז בך בנחישות ולהאמין באהבתך הנצחית אלי, גם כאשר נפשי מתערערת. למד אותי לא להתנגד למה שאתה דורש, אלא להיכנע לרצונך, ולמצוא את השלום היקר שהעולם אינו מסביר. אני מבקש שתדריך אותי לחיות מחובר אליך, איתן בדברך, כדי שלא ארדוף אחרי פתרונות אנושיים, אלא אנוח בביטחון בדאגתך ובריבונותך על הכל.

הו, אל קדוש, אני עובד ומשבח אותך על שהבטחת שלום, שמחה והגנה למי שמצייתים לרצונך, ומציע לי מנוחה שהעולם אינו יכול לתת, בטוח בזרועותיך האוהבות. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא המפלט השומר על שלומי, אור רך המרגיע את לבי. מצוותיך הם עמודי התווך של ביטחוני, שיר מנוחה המהדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: "אל תישען על בינתך" (משלי ג:5)

"אל תישען על בינתך" (משלי ג:5).

האמונה אינה מתיישבת עם ביטחון בחכמה האנושית, בין אם היא שלך או של אחרים. זה בדיוק מה שהפיל את חוה: הפיתוי הראשון של השטן היה הצעת חכמה. "והייתם כאלוהים, יודעי טוב ורע", הוא אמר, וברגע שהיא רצתה לדעת יותר, היא הפסיקה לבטוח. אותו דבר קרה עם המרגלים שגרמו לישראל להפסיד את ארץ ההבטחה. במקום להאמין להבטחת אלוהים, הם החליטו לבדוק, כאילו היה עליהם לוודא אם אלוהים דובר אמת. חוסר האמון הזה פתח את הדלתות לחוסר אמונה, שחסם את כנען לדור שלם. הלקח ברור: להסתמך על חכמה אנושית מחליש את האמונה.

אלוהים אינו רוצה שתנהל איתו דיאלוג כאילו אתה מתמקח על האמת. הוא קורא לך לבטוח, להפעיל אמונה, להאמין גם כאשר אינך מבין הכול. מצוותיו אינן הזמנה לדיון; הן קיימות כדי לבחון את אמונתך ולברך אותך. כאשר אתה מנסה להחליף את האמונה בלוגיקה שלך או בדעת אחרים, אתה מפסיד את הטוב ביותר שיש לאלוהים להציע. אמונה אמיתית אינה זקוקה להוכחות אנושיות כדי להחזיק מעמד – היא נשענת על דבר אלוהים, טהור ופשוט, ומובילה אותך לחיים של ברכה וישועה.

וזה מה שחשוב: רק מי שמציית מחזיק באמונה שמושיעה. מצוות אלוהים הן הדרך להוכיח שאתה בוטח בו, ואמון זה פותח את הדלתות להבטחותיו. לא חכמת המרגלים הביאה את הניצחון, אלא אמונתם של יהושע וכלב. לכן, הפסק להישען על מה שאתה או אחרים חושבים שהם יודעים. החלט לציית לתורת אלוהים, חיה באמונה, ותראה שהוא נאמן לברך ולהושיע אותך, כאן ובנצח. -מעובד מ-A. B. Simpson. להתראות מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלי היקר, אני מודה שלעיתים קרובות אני מנסה לבדוק או להתמקח על האמת שלך, ופותח בכך דלתות לחוסר אמונה שמחליש את ביטחוני בך. היום אני מכיר בכך שהסתמכות על ההיגיון האנושי סוגרת את הברכות שהכנת לי, ומבקש שתעזור לי להאמין בדברך, טהור ופשוט, מבלי לאפשר לחוסר אמון לגנוב את אמונתי.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי לב הבוטח בך בשלמות, מבלי לנהל דיאלוג כאילו אפשר להתמקח על רצונך, אלא לקבל את מצוותיך כהוכחה לאמונתי. למד אותי לא להחליף את האמונה בלוגיקה שלי או בדעת אחרים, אלא להישען רק עליך, בידיעה שאמונה אמיתית אינה זקוקה להוכחות אנושיות כדי להחזיק מעמד. אני מבקש שתדריך אותי לציית לדברך, כי אני רוצה לחיות חיים של ברכה וישועה הנובעים מהאמון בך בכל ליבי.

הו, אלוהים קדוש, אני משבח ומרומם אותך על שהבטחת ברכות וישועה למי שמצייתים לרצונך. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא היסוד שמחזיק את ביטחוני, אור בהיר שמאיר את דרכי. מצוותיך הן מפתחות הפותחות את שערי הבטחותיך, שיר אמונה המהדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: עמי שכח אותי (ירמיהו י"ח:ט"ו)…

״עמי שכח אותי״ (ירמיהו י"ח:ט"ו).

לשכוח מישהו היא העלבון החמור ביותר שאנו יכולים לעשות, ובכל זאת, זה בדיוק מה שאלוהים אומר עלינו ב״עמי שכח אותי״. חשוב היטב: אפשר להתנגד למישהו, להזיק לו, להתעלם ממנו, אבל לשכוח אותו? זהו התחתית. ובכל זאת, אנו עושים זאת עם ה'. אנו שוכחים את חסדיו, חיים כאילו אינו קיים, כאילו מת. זהו סכנה אמיתית, כי השכחה אינה מתרחשת בפתאומיות – היא באה בהדרגה, כאשר אנו מפסיקים להיות ערניים, כאשר אנו מרפים ונותנים לזרם החיים לסחוף אותנו.

אז איך להימנע מהאסון הזה? התשובה פשוטה, אך דורשת פעולה: ״הישמר לך!״ להיות ערני זה לשמור את העיניים על הדרך, את הידיים על ההגה, ולדעת לאן אתה הולך. לא ששכחנו את אלוהים בכוונה, אלא בחוסר תשומת לב התרחקנו, עד שהוא הופך לזיכרון רחוק בלבד. והנה הגנה עוצמתית נגד השכחה הזו: לציית לאלוהים. כאשר אתה מחליט, בלב שלם, לחיות לפי דברו, אתה שם את עצמך במקום שבו אלוהים עצמו שומר עליך, ומבטיח שלא יהיה ריחוק.

והנה ההבטחה המדהימה: לאלה שמצייתים לתורת אלוהים החזקה, השכחה פשוט אינה מתרחשת. למה? כי האחריות הזו כבר לא שלך, אלא של הבורא, שלעולם אינו נכשל. כאשר אתה חי בציות, אלוהים מחזיק אותך קרוב, שומר על להבת הקשר בוערת. לכן, החלט היום: הפסק לחיות בזרימה, בחר לציית, ובטח שאלוהים יחזיק אותך חזק, כדי שלעולם לא תשכח אותו והוא לעולם לא יעזוב אותך. –מעובד מ-J. Jowett. להתראות מחר, אם ה' ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, לעיתים קרובות אני נופל בסכנת השכחה, חי כאילו אינך קיים, כאילו חסדיך אינם אמיתיים, פוגע בך, כפי שאומר דברך: ״עמי שכח אותי״. אני מודה שלעיתים קרובות השכחה הזו באה בהדרגה, כשאני מרפה ונותן לזרם החיים לסחוף אותי, עד שאתה הופך לזיכרון רחוק.

אבי, היום אני מבקש ממך שתעניק לי את החסד להיות ערני, להישמר בעצמי, כדי שלא אתרחק ממך ואפול לאסון השכחה. למד אותי לחיות בציות לתורתך הנפלאה, כי אני יודע שזו ההגנה היחידה מפני הריחוק. אני מבקש שתנחה אותי להחליט לחיות לפי רצונך, בביטחון שכאשר אעשה זאת, אתה בעצמך תשמור עלי, ותבטיח שקרבתנו לעולם לא תאבד.

הו, אל קדוש, אני סוגד ומשבח אותך על שהבטחת שלמצייתים לרצונך, השכחה אינה מתרחשת, כי אתה, שלעולם אינך נכשל, לוקח את האחריות לשמור אותנו קרובים, עם להבת הקשר בוערת. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך החזקה היא המגדלור שמחזיר אותי אליך, אור שמאיר את זכרוני. מצוותיך הן החבלים שמחזיקים אותי חזק, שיר שמצלצל בנשמתי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: "הכל אפשרי למאמין"…

"הכל אפשרי למאמין" (מרקוס 9:23).

דמיין מה זה אומר לשמוע ש"הכל אפשרי למאמין". זה נראה פשוט, אך לא תמיד מדובר רק לבקש ולקבל, כי אלוהים מעוניין יותר ללמד אותך את דרך האמונה מאשר רק לתת לך את מה שאתה רוצה. ובאימון הזה של האמונה, יש רגעים של ניסיון, משמעת, סבלנות ואומץ – שלבים שעליך לעבור לפני שתראה את ניצחון האמונה. אלוהים משתמש בכל שלב כדי לעצב אותך, לחזק אותך, להראות לך שאמונה אמיתית אינה רק התוצאה, אלא התהליך של לבטוח בו, גם כאשר הכל נראה בלתי אפשרי.

חשוב על העיכובים שאתה מתמודד איתם. פעמים רבות, אלוהים מעכב בכוונה, והעיכוב הזה הוא תשובה לתפילתך בדיוק כמו הברכה כשהיא סוף סוף מגיעה. הוא מלמד אותך להיות נאמן, לבטוח בדברו, גם כאשר מה שאתה רואה או מרגיש מנסה להסיט אותך מהדרך. ברגעים אלו עליך להיאחז במצוות ה', להמשיך לעמוד איתן, מבלי להתרגש. בכל פעם שאתה בוחר לבטוח, אתה מפתח יותר כוח, יותר ניסיון, יותר עמידות להתמודד עם כל מה שיבוא.

והנה המפתח לניצחון: עמוד איתן בדבר אלוהים, שמור את מצוותיו, ללא קשר לנסיבות. ניצחון האמונה לא מגיע לאלה שמוותרים או מחפשים קיצורי דרך, אלא לאלה שמתמידים, בוטחים בכך שאלוהים פועל, גם בעיכוב. לכן, אל תתייאש ממה שנראה איטי או קשה. המשך להאמין, המשך לציית, ותראה ש"הכל" באמת אפשרי, כי אלוהים לעולם לא נכשל עם אלה שנשארים נאמנים לו. -מעובד על פי Lettie B. Cowman. נתראה מחר, אם ה' ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, אני מודה שלעיתים קרובות אני מתוסכל מרגעי הניסיון, המשמעת, הסבלנות והאומץ, ושוכח שכל שלב הוא חלק מהאימון שלך לעצב ולחזק אותי. היום אני מכיר בכך שאמונה אמיתית אינה רק התוצאה, אלא התהליך של לבטוח בך, גם כאשר הכל נראה בלתי אפשרי.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי כוח לעבור את שלבי האימון שלך באמונה, במיוחד בעיכובים שאני מתמודד איתם, להבין שכל עיכוב הוא תשובה לתפילתי כמו הברכה הסופית. למד אותי להיות נאמן, לבטוח בדברך, גם כאשר מה שאני רואה או מרגיש מנסה להסיט אותי מהדרך, ולהיאחז במצוותיך באמונה, מבלי להתרגש. אני מבקש שתעזור לי לפתח יותר כוח, יותר ניסיון ויותר עמידות, בבחירה לבטוח בך בכל רגע, בידיעה שאתה פועל, גם בשקט.

הו, אל עליון קדוש, אני סוגד ומשבח אותך על כך שהבטחת ש"הכל" אפשרי לאלה שמאמינים ונשארים נאמנים, מצייתים לרצונך, בוטחים בכך שלעולם אינך נכשל עם אלה שמתמידים מבלי לחפש קיצורי דרך. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא היסוד שמחזיק אותי בהמתנה, אור בוהק שמדריך את אמונתי. מצוותיך הן עוגנים שמחזיקים אותי יציב, שיר ניצחון שמדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: מה שאני אומר לכם בחשכה, אמרו באור; ומה שאתם שומעים…

“מה שאני אומר לכם בחשכה, אמרו באור; ומה שאתם שומעים באוזן, הכריזו מעל הגגות” (מתי 10:27).

חשוב על כך שלפעמים אלוהים משתמש בחשכה כדי ללמד אותך להקשיב לו באמת. זה כמו הציפורים שלומדות לשיר בחושך, או כמונו, שמוצאים את עצמנו בצל ידו של אלוהים עד שנלמד להאזין לו. כאשר אתה מוצא את עצמך בחשכה – בין אם בנסיבות החיים או בקשר שלך עם אלוהים – הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לשתוק. אל תדבר, אל תתלונן, אל תרטון. החשכה אינה זמן לדבר בגישה לא נכונה; זהו זמן להקשיב למה שיש לאלוהים לומר.

ומה אלוהים אומר בשעות כאלה? יש לו מסר ברור לכולנו, במיוחד כשאנחנו בחשכה. הוא קורא לנו לשים לב לציות, לחיות לפי מצוותיו. כאילו הוא אומר: “אני יודע על כאביך, אני מכיר אותך, כי אני הוא שברא אותך. אם תבטח בי ותלך לפי רצוני, אוציא אותך מן החשכה, אוביל אותך בדרכים בטוחות ואתן לך את השלום שאתה מחפש.” אלוהים משתמש בחשכה כדי ללמד אותך להסתמך עליו, להראות לך שהוא מספיק, גם כאשר הכול נראה מבולבל.

הנה ההזמנה: כאשר אתה בחשכה, האזן לקול אלוהים וציית. אל תתייאש, אל תנסה לפתור הכול לבד. היה שקט ובטח שאלוהים מדבר, מדריך ומעצב אותך. הוא מבטיח להוציא אותך מן החשכה ולהובילך אל האור, אך זה קורה כאשר אתה מחליט ללכת לפי תורתו, מתוך אמונה שהוא יודע מה טוב עבורך. ציית, האזן, וראה כיצד אלוהים הופך את החשכה לדרכי שלום וביטחון. -מעובד מאת א. צ'יימברס. נתראה מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני מוצא את עצמי ירא מהחשכה, בין אם בנסיבות החיים או בקשר שלי איתך, מבלי להבין שאתה משתמש בה כדי ללמד אותי להקשיב לך באמת. אני מודה שלעיתים רבות, בחשכה, התגובה הראשונה שלי היא לדבר, להתלונן או לרטון, במקום לשתוק ולהאזין למה שיש לך לומר לי.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי לב שקט וצייתן, כדי שאוכל לשמוע את מסרך הברור, במיוחד בחשכה, ולחיות לפי מצוותיך. למד אותי לבטוח בך, בידיעה שאתה מכיר את כאביי ובראת אותי, ושאם אלך לפי רצונך, תוציא אותי מן החשכה ותובילני בדרכים בטוחות, ותעניק לי את השלום שאני מחפש. אני מבקש שתשתמש ברגעים החשוכים האלו כדי ללמד אותי להסתמך עליך, ולהראות לי שאתה מספיק, גם כאשר הכול נראה מבולבל.

הו, אלוהים קדוש, אני סוגד ומשבח אותך על שהבטחת להפוך את החשכה לאור, להדריך ולעצב אותי, בעוד אני בוטח בך וציית לרצונך, בידיעה שאתה יודע מה טוב עבורי. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא המצפן שמנחה אותי בחשכה, להבה בוהקת שמאירה את דרכי. מצוותיך הם כוכבים הזורחים בחושך, שיר של שלום שמדריך את נפשי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: וזוהי הביטחון שיש לנו כלפיו: שאם נבקש דבר כלשהו לפי רצונו,…

״וזוהי הביטחון שיש לנו כלפיו: שאם נבקש דבר כלשהו לפי רצונו, הוא שומע לנו״ (יוחנן א׳ 5:14).

האם ידעת שכאשר אלוהים אומר "לא" למשהו שאנו מבקשים, יש בכך אהבה לא פחות מאשר כאשר הוא אומר "כן"? קל לחשוב שאהבה היא רק לתת את מה שאנו רוצים, אך אהבה אמיתית גם מונעת מאיתנו את מה שעלול להזיק לנו. אם בעיוורוננו אנו מבקשים דברים אשר בידינו יהפכו לעצב ולסבל, האם אבינו, מתוך אהבתו, לא ימנע מאיתנו אותם? חשוב על כך: אותה אהבה שנותנת את הטוב גם עוצרת את הרע. אלוהים מכיר אותנו טוב יותר מאשר אנו את עצמנו, והוא תמיד פועל לטובתנו, גם כשאיננו מבינים.

הנה מה שקורה כאשר אתה מגיע לאינטימיות עמוקה עם אלוהים דרך חיים של ציות לדברו: הכול משתנה. אתה מפסיק לבקש "זה או ההוא" ומתחיל פשוט לבטוח בכך שהוא ידאג לך – והוא באמת דואג! כאשר אתה חי כפי שאלוהים מצווה, הוא מטפל בכל פרט ופרט בחייך. זה לא רק עניין של קבלת ברכות, אלא של חוויה של הגנה מתמדת בכל תחום, בידיעה שאלוהים שולט ומכוון כל צעד שלך.

ועכשיו החלק המדהים ביותר: מי שמציית לתורת אלוהים החזקה לא רק חי תחת הגנה זו, אלא גם נושא עמו ודאות בלתי ניתנת לערעור שיעלה עם ישוע אל הנצח. אין דבר חשוב מזה! כאשר אתה מחליט לציית, אינך צריך עוד לדאוג מה לבקש או מה לקבל, כי אלוהים דואג להכול. לכן, הפסק לנסות לשלוט והתחל לבטוח. חיה בציות, התמסר לחלוטין, וראה כיצד אלוהים משנה את חייך כאן ומבטיח לך את הנצח עמו. -מעובד מתוך ה. א. מאנינג. להתראות מחר, אם ירצה ה׳.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעתים קרובות אני מוצא את עצמי חושב שאהבתך מתגלה רק כאשר אתה אומר "כן" לבקשותיי, מבלי להבחין שיש כל כך הרבה אהבה ב"לא" שלך כמו ב"כן" שלך. אני מודה שלעתים רבות, בעיוורוני, אני מבקש דברים שעלולים להביא לי עצב וסבל, אך היום אני מכיר בכך שמתוך אהבתך אתה מונע ממני את מה שעלול להזיק לי, ופועל תמיד לטובתי, גם כשאיני מבין. עזור לי לבטוח בכך שאתה מכיר אותי טוב ממני, ושכל החלטה שלך מונעת מאהבה ודאגה.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי לב שומע ובוטח, כדי שאוכל להגיע לאינטימיות עמוקה איתך, לחיות לפי דברך ולהפסיק לבקש "זה או ההוא". למד אותי פשוט לבטוח בכך שתדאג לי, תטפל בכל פרט בחיי, תכוון את צעדיי ותגן עליי בכל תחום. אני מבקש שתעזור לי לחיות כפי שאתה מצווה, כדי שאחווה את הגנתך המתמדת ואת השלווה שבידיעה שאתה שולט בהכול.

הו, אלוהים קדוש, אני עובד אותך ומהלל אותך על שהבטחת לא רק לדאוג לי כאן, אלא גם להעניק לי ודאות בלתי ניתנת לערעור שאעלה עם ישוע אל הנצח, המיועד לאלה המצייתים לרצונך. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך החזקה היא המגן השומר עליי בביטחון, אור יציב המאיר את דרכי. מצוותיך הן שרשראות אהבה הקושרות אותי אליך, והמנון של ביטחון המהדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.