"אברהם ציית באותו היום, כפי שאמר לו אלוהים" (בראשית י"ז:כ"ג).
"אברהם ציית באותו היום." הנה האמת הפשוטה: ציות מיידי הוא הציות היחיד שנחשב; לדחות הוא אי-ציות גמור. כאשר אלוהים קורא לנו ללכת בעקבות תורתו, שנגלתה על ידי נביאים ועל ידי ישוע, הוא כורת ברית: אנו מקיימים את חובתנו, והוא משיב בברכות מיוחדות. אין דרך אמצע – לציית "באותו היום", כמו אברהם, הוא הדרך לקבל את אשר אלוהים מבטיח.
לעיתים קרובות אנו דוחים את החובה, ואז מנסים למלא אותה כמיטב יכולתנו. כמובן, זה טוב יותר מכלום, אך אל תטעה: זהו ציות פגום, חצוי, שלעולם לא יביא את הברכה השלמה שאלוהים תכנן. חובה שנדחתה היא הזדמנות שהוחמצה, כי אלוהים מכבד את מי שפועל במהירות, את מי שמאמין וציית ללא היסוס.
הנה האתגר: כאשר אלוהים מדבר, ציית מיד. אל תדחה למחר את מה שהוא ביקש ממך היום. אברהם לא המתין, לא ניהל משא ומתן – הוא פעל באותו היום, וברכות אלוהים ליוו אותו. החלט לחיות כך, לציית לתורת אלוהים ללא דיחוי, ותראה את ידו פועלת בחייך בעוצמה ובמטרה שאין להן מחיר. -מעובד מ-C. G. Trumbull. להתראות מחר, אם ירצה ה'.
התפללו איתי: אלוהים יקר, אני מודה שלעיתים קרובות אני מציע ציות פגום, חצוי, במקום לפעול באותו היום, כמו אברהם, שלא היסס מול קריאתך. היום אני מכיר בכך שדחייה היא אי-ציות, ומבקש שתעזור לי לציית מיד לתורתך, מתוך אמון שכך אזכה בברכות המיוחדות של בריתך.
אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי לב נכון לפעול במהירות, ללא משא ומתן או המתנה, בעקבות דוגמתו של אברהם שציית מיד וראה את ידך פועלת בחייו. למדני לא לדחות למחר את מה שאתה מבקש ממני היום, כדי שלא אפסיד את ההזדמנויות שהכנת לי. אני מבקש שתדריך אותי למלא את חובתי ללא דיחוי, להיאחז בדברך שנגלה על ידי נביאים ועל ידי ישוע, כדי שאחיה במלוא הבטחותיך.
הו, אלוהים קדוש, אני משתחווה ומשבח אותך על שאתה מכבד את הצייתים ללא היסוס, ומביא עוצמה ומטרה לחייהם, כפי שעשית עם אברהם כאשר השבת לציותו המיידי. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא הקריאה שמניעה אותי לפעולה. מצוותיך הן להבות שמבעירות את דחיפותי, שיר נאמנות המהדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.