ארכיון הקטגוריה: Devotionals

תורת אלהים: התבוננות יומית: וזוהי הביטחון שיש לנו כלפיו: שאם נבקש דבר כלשהו לפי רצונו,…

״וזוהי הביטחון שיש לנו כלפיו: שאם נבקש דבר כלשהו לפי רצונו, הוא שומע לנו״ (יוחנן א׳ 5:14).

האם ידעת שכאשר אלוהים אומר "לא" למשהו שאנו מבקשים, יש בכך אהבה לא פחות מאשר כאשר הוא אומר "כן"? קל לחשוב שאהבה היא רק לתת את מה שאנו רוצים, אך אהבה אמיתית גם מונעת מאיתנו את מה שעלול להזיק לנו. אם בעיוורוננו אנו מבקשים דברים אשר בידינו יהפכו לעצב ולסבל, האם אבינו, מתוך אהבתו, לא ימנע מאיתנו אותם? חשוב על כך: אותה אהבה שנותנת את הטוב גם עוצרת את הרע. אלוהים מכיר אותנו טוב יותר מאשר אנו את עצמנו, והוא תמיד פועל לטובתנו, גם כשאיננו מבינים.

הנה מה שקורה כאשר אתה מגיע לאינטימיות עמוקה עם אלוהים דרך חיים של ציות לדברו: הכול משתנה. אתה מפסיק לבקש "זה או ההוא" ומתחיל פשוט לבטוח בכך שהוא ידאג לך – והוא באמת דואג! כאשר אתה חי כפי שאלוהים מצווה, הוא מטפל בכל פרט ופרט בחייך. זה לא רק עניין של קבלת ברכות, אלא של חוויה של הגנה מתמדת בכל תחום, בידיעה שאלוהים שולט ומכוון כל צעד שלך.

ועכשיו החלק המדהים ביותר: מי שמציית לתורת אלוהים החזקה לא רק חי תחת הגנה זו, אלא גם נושא עמו ודאות בלתי ניתנת לערעור שיעלה עם ישוע אל הנצח. אין דבר חשוב מזה! כאשר אתה מחליט לציית, אינך צריך עוד לדאוג מה לבקש או מה לקבל, כי אלוהים דואג להכול. לכן, הפסק לנסות לשלוט והתחל לבטוח. חיה בציות, התמסר לחלוטין, וראה כיצד אלוהים משנה את חייך כאן ומבטיח לך את הנצח עמו. -מעובד מתוך ה. א. מאנינג. להתראות מחר, אם ירצה ה׳.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעתים קרובות אני מוצא את עצמי חושב שאהבתך מתגלה רק כאשר אתה אומר "כן" לבקשותיי, מבלי להבחין שיש כל כך הרבה אהבה ב"לא" שלך כמו ב"כן" שלך. אני מודה שלעתים רבות, בעיוורוני, אני מבקש דברים שעלולים להביא לי עצב וסבל, אך היום אני מכיר בכך שמתוך אהבתך אתה מונע ממני את מה שעלול להזיק לי, ופועל תמיד לטובתי, גם כשאיני מבין. עזור לי לבטוח בכך שאתה מכיר אותי טוב ממני, ושכל החלטה שלך מונעת מאהבה ודאגה.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי לב שומע ובוטח, כדי שאוכל להגיע לאינטימיות עמוקה איתך, לחיות לפי דברך ולהפסיק לבקש "זה או ההוא". למד אותי פשוט לבטוח בכך שתדאג לי, תטפל בכל פרט בחיי, תכוון את צעדיי ותגן עליי בכל תחום. אני מבקש שתעזור לי לחיות כפי שאתה מצווה, כדי שאחווה את הגנתך המתמדת ואת השלווה שבידיעה שאתה שולט בהכול.

הו, אלוהים קדוש, אני עובד אותך ומהלל אותך על שהבטחת לא רק לדאוג לי כאן, אלא גם להעניק לי ודאות בלתי ניתנת לערעור שאעלה עם ישוע אל הנצח, המיועד לאלה המצייתים לרצונך. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך החזקה היא המגן השומר עליי בביטחון, אור יציב המאיר את דרכי. מצוותיך הן שרשראות אהבה הקושרות אותי אליך, והמנון של ביטחון המהדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: כל מה שתעשו, עשו בכל לבבכם, כמו לאדון…

״כל מה שתעשו, עשו בכל לבבכם, כמו לאדון, ולא לבני אדם״ (קולוסים ג:23).

מדוע הדברים הקטנים של חיי היומיום, אלו שנמצאים בהישג ידך, חשובים לא פחות מהרגעים הגדולים לצמיחה בקדושה? קל לחשוב שרק האירועים המשמעותיים נחשבים, אך האמת היא שהנאמנות בפרטים הקטנים היא הוכחה עוצמתית למסירות ולאהבה לאלוהים. עשה זאת למטרתך: לרצות את ה׳ בשלמות בדברים הפשוטים, ברוח ענווה, כשל ילד, בהסתמכות מוחלטת עליו. כאשר אתה מתחיל להניח בצד את אהבת העצמי והביטחון העצמי, ומכופף את רצונך לרצון אלוהים, המכשולים שנראו ענקיים מתחילים להיעלם, ואתה חווה חירות שמעולם לא דמיינת.

הבט אל הכתובים וראה את חיי הצייתנים לאלוהים. דבר אחד מתבהר: אלוהים לעולם לא מונע דבר טוב מנאמניו. הוא מרעיף ברכות, גאולה, ובסוף, מביא אותנו אל ישוע למחילה ולישועה. אך כל זה בא לאלו שמחליטים להיות נאמנים, במיוחד בדברים הקטנים. אל תטעה: לרצות את אלוהים בפרטים היומיומיים הוא מה שבונה חיים של קדושה ופותח את הדלתות להבטחותיו. אז מדוע שלא תבחר היום להיות נאמן לדברו, לחיות כפי שהוא מצווה, ולראות מה הוא יכול לעשות עבורך?

והנה ההזמנה שאסור לך להתעלם ממנה: החלט להיות נאמן לתורת אלוהים האדירה, החל מהדברים הקטנים, וראה את חייך משתנים. כאשר אתה מבקש לרצות את אלוהים בכנות, אפילו במשימות הפשוטות ביותר, הוא מדריך אותך, מחזק אותך ומברך אותך בדרכים שלא תוכל לדמיין. אל תחכה לרגע גדול כדי להתחיל – התחל עכשיו, עם מה שנמצא מולך, ובטח שאלוהים יכבד את נאמנותך. עשה זאת היום ותחווה את השינוי שמגיע מלב שמוסר את עצמו בשלמות לאדון. -מעובד על פי ג׳. נ. גרו. להתראות מחר, אם ה׳ ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני מוצא את עצמי מעריך רק את הרגעים הגדולים, חושב שהם אלו שמגדירים את קדושתי, בעוד אני מזניח את הדברים הקטנים של היומיום שנמצאים בהישג ידי. אני מודה שלעיתים רבות אני מזניח את הנאמנות בפרטים, שוכח שדווקא בהם אני מוכיח את אהבתי ומסירותי אליך. היום אני מכיר בכך שלרצות אותך בשלמות בדברים הפשוטים, ברוח ענווה כשל ילד, הוא הדרך להתגבר על מכשולים ולחוות את החירות שמגיעה מהכפפת רצוני לשלך.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי לב נאמן ועניו כדי לבקש לרצות אותך בכל פרט קטן בחיי, להסתמך עליך לחלוטין ולהניח בצד את אהבת העצמי והביטחון העצמי. למד אותי לראות במשימות הפשוטות הזדמנויות לחיות בקדושה ולבנות חיים שישקפו את תפארתך. אני מבקש שתדריך אותי להיות נאמן לדברך, לחיות כפי שאתה מצווה, במיוחד בדברים הקטנים, כדי שאוכל לפתוח את הדלתות לברכותיך, לגאולה ולהבטחותיך, בביטחון שלעולם לא תמנע את הטוב מנאמניך.

הו, אל עליון קדוש, אני עובד אותך ומשבח אותך על שהבטחת להדריך, לחזק ולברך את אלו שמחליטים להיות נאמנים לרצונך, החל מהדברים הקטנים, ועל שהבאת אותי אל ישוע למחילה ולישועה. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא היסוד שמחזיק כל צעד עניו, אור רך שמאיר את פרטי יומי. מצוותיך הן זרעי קדושה שנזרעים בלבי, שיר של נאמנות שמדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: כששמע זאת, הלך הצעיר עצוב, כי היו לו רכוש רב…

״כששמע זאת, הלך הצעיר עצוב, כי היו לו רכוש רב״ (מתי י״ט:22).

מה פירושו של להימסר באמת לאדון, כמו אותו צעיר עשיר שפגשנו בכתובים? הוא אפילו היה מוכן להקדיש חלק, לקדש את הסנטימטר, אך כאשר ישוע ביקש את המטר כולו, הוא נסוג לאחור. וכאן טמון הסיכון שמאיים על כל אחד מאיתנו: אנו חושבים שאפשר לתת לאלוהים כמעט הכל, אך משאירים לעצמנו כמה תחומים. אנו מוסרים את הבית, אך מסמנים חדרים מסוימים כ״פרטיים״. זה כמו אותו רועה שהתוודה שחייו הרוחניים נפגעו כי מתוך צרור המפתחות שמסר לאדון, שמר מפתח אחד לעצמו. מפתח אחד אולי נראה כעניין קטן, אך הוא עושה את כל ההבדל.

כעת, הבט אל השמות הגדולים שבכתובים – אברהם, דוד, מרים. מה היה משותף להם? הם לא שמרו לעצמם דבר. הם צייתו לאלוהים מבלי להחזיק דבר לעצמם, מבלי לומר ״עד כאן אלך, אך לא מעבר לזה״. וזה בדיוק מה שאלוהים מצפה מאיתנו. אל תטעה: אם אתה רוצה מערכת יחסים אינטימית עמו, זה לא יכול להיות חצי-חצי. אלוהים אינו מקבל מסירה חלקית, לב מחולק. הוא רוצה הכל – כל סנטימטר, כל חדר, כל מפתח. וזה עלול לעלות ביוקר, אולי לדרוש ממך לוותר על מה שאתה הכי אוהב, אך זהו הדרך היחידה לחוות את מלוא מה שאלוהים הכין עבורך.

וכאן הנקודה שעליך להבין: מערכת יחסים מבורכת עם אלוהים דורשת ציות איתן ומתמיד. אין מקום לשמורות, לאזורים סודיים שאתה מסתיר מהאדון. אם אתה רוצה ללכת באמת עם אלוהים, עליך להחליט היום שהוא יקבל שליטה מלאה, בכל מחיר. כאשר אתה עושה זאת, מוסר את כל המפתחות מבלי להחזיק אף לא אחד, אתה פותח את הדלת לברכות, להכוונה ולאינטימיות שאין להן מחיר. אז הפסק להציע רק חלק, והתחל להציע את הכל. כך תחיה את התכנית השלמה שיש לאלוהים עבור חייך. -מעובד מ-J. Jowett. להתראות מחר, אם ירצה ה׳.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני מוצא את עצמי רוצה למסור לך רק חלק ממני, כמו אותו צעיר עשיר שקידש את הסנטימטר, אך נסוג כאשר ביקשת את המטר כולו. אני מודה שלעתים קרובות אני מסמן חדרים בחיי כ״פרטיים״, מוסר לך כמעט הכל, אך מחזיק כמה מפתחות לעצמי, חושב שמעט שמורה לא תעשה הבדל. היום אני מכיר בסכנה שבמסירה חלקית וכמה זה פוגע בקשר שלי איתך, ומבקש שתעזור לי לוותר על כל שליטה, מתוך אמונה שרק בך אמצא שלמות.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי אומץ ללכת בדרכם של אברהם, דוד ומרים, שצייתו ללא שמורות, מבלי להחזיק דבר לעצמם. למד אותי לא לחלק את ליבי, אלא למסור כל סנטימטר, כל חדר, כל מפתח של חיי לך, גם אם זה ידרוש לוותר על מה שאני הכי אוהב. אני מבקש שתנחה אותי לציית לרצונך ללא גבולות, כדי שאוכל לחוות מערכת יחסים אינטימית ואמיתית איתך, ללא אזורים סודיים או שמורות נסתרות, מתוך אמונה שאתה רוצה את הטוב ביותר עבורי.

הו, אל עליון קדוש, אני סוגד ומשבח אותך על שהבטחת ברכות, הכוונה ואינטימיות לאלה שמחליטים, בנחישות, למסור הכל לך, ולחיות בציות איתן ומתמיד, מבלי להחזיק דבר חזרה. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך החזקה היא האור שמגלה כל פינה חשוכה בליבי, אש מטהרת השורפת את שמורותיי. מצוותיך הן דלתות פתוחות לנוכחותך, שיר של חירות המהדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: "עברנו באש ובמים, אך אתה הבאת אותנו למקום של שפע…"

"עברנו באש ובמים, אך אתה הבאת אותנו למקום של שפע" (תהילים ס"ו:י"ב).

השלום האמיתי מגיע לעיתים קרובות רק לאחר עימות. זה נראה כמו פרדוקס, אני יודע, אך זו האמת הטהורה ביותר. לא הדממה השברירית שלפני הסערה מביאה מנוחה, אלא השקט הרגוע שמגיע לאחריה. אדם שמעולם לא סבל עשוי להיראות חזק, אך כוחו מעולם לא נבחן. לעומת זאת, הימאי הבטוח ביותר הוא זה שהתמודד עם הסערה, בחן את הספינה ויצא מחוזק יותר. אלוהים מרשה לסערות לבוא לא כדי להשמיד אותך, אלא כדי ללמד אותך: בלעדיו, אין שלום אמיתי.

הבן זאת. אלוהים מאפשר לך להתמודד עם סערות כדי להראות לך שאין הקלה אמיתית בלי מערכת יחסים אינטימית עמו. והקשר הזה נבנה כאשר חיים בתיאום עם הבורא. אל תטעה: לא תמצא שלום אם תסמוך רק על כוחך או על העולם. הכוח האמיתי בא מהתקרבות לאלוהים האב ולישוע, ולחיות כפי שהוא מצווה. כך הופכות הסערות להזדמנויות לצמוח באמונה ובתלות באדון.

והנה הנקודה העיקרית: שלום, כוח ועזרה באים רק למי שמחליט, בנחישות, לציית לחוקו האדיר של אלוהים. אין טעם לרצות מנוחה בלי עימות, או עזרה בלי ציות. האדם החכם מתיישר עם אלוהים, מציית לדברו, ומוצא את העזרה שהוא צריך. כאשר אתה מחליט זאת, ללא פשרות, אלוהים נותן לך שלום, כוח ועזרה – לא משנה איזו סערה תבוא. לכן, התמודד עם העימותים כשאלוהים לצדך, מציית לרצונו. כך תמצא מנוחה. -מעובד מכתבי לטי ב' קאומן. להתראות מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני מחפש שלום קל, ללא מאבק, מבלי להבין שהשלום האמיתי, זה הבא ממך, נולד פעמים רבות לאחר עימות. אני מודה שאני חושש מסערות החיים, משתוקק לכוח שלא נבחן, במקום לחבוק את הסערות שמלמדות אותי לסמוך עליך. היום אני מכיר בכך שכל קושי הוא הזדמנות לצמוח באמונה ולמצוא את שלומך העולה על כל הבנה.

אבי, היום אני מבקש ממך שתעניק לי אומץ להתמודד עם הסערות, בידיעה שהן מקרבות אותי אליך ובונות קשר אינטימי עמך. למד אותי לא לסמוך על כוחי או על העולם, אלא לחיות בתיאום עם רצונך, ולחפש את הכוח הבא ממך ומישוע. אני מבקש שתנחה אותי לציית לדברך, כדי שאהפוך כל אתגר להזדמנות לאמונה ולהקלה.

הו, אל עליון קדוש, אני משבח ומרומם אותך על שהבטחת שלום, כוח ועזרה לאלה החיים בציות לרצונך, ומתמודדים עם עימותים מתוך ביטחון שאתה עימם. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. חוקך האדיר הוא העוגן שמחזיק אותי יציב, אור שמנחה את ספינתי. מצוותיך הן המפרשים שמובילים אותי למנוחתך, והמנון מהדהד בנשמתי. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: בנאות דשא ירביצני, על מי מנוחות ינהלני…

‏"בנאות דשא ירביצני, על מי מנוחות ינהלני" (תהלים כ"ג:2).

האם עצרת פעם לחשוב מה פירוש להיות מונהג על ידי ה'? אין הכוונה לחיים ללא בעיות, אלא לאמון עמוק כל כך באלוהים, שגם ברגעים הקשים ביותר אתה יודע שהוא בשליטה. האמון הזה אינו נוצר יש מאין – הוא נבנה מתוך אמונה מתמדת, יום אחר יום, דרך ההשתחוויה והמסירה המלאה אליו. כאשר אתה מחליט לחיות כך, ה', אף שהוא בלתי נראה, נעשה מוחשי בכל פרט מחייך. הוא מדריך אותך בדרך בטוחה, גם אם היא קשה, גם אם יש צללים אפלים לאורך הדרך. ואתה יודע מה הכי מדהים? הוא מבטיח להיות איתך בכל צעד, עד שיביא אותך הביתה, אל המנוחה הנצחית.

עכשיו, בוא נהיה מעשיים לגבי מה שאתה עשוי לפגוש בדרך הזו. אולי תעבור ניסיונות שיתישו אותך, פחדים שילחצו את לבך, עצב שאיש אינו רואה, או משאות שגם הקרובים ביותר אליך אינם מעלים על דעתם. אבל הנה הבשורה הטובה: אלוהים מספיק לכל אלה. הוא הרועה שלעולם אינו נכשל. אם תהיה עניו ונכנע, הוא ידריך אותך בעיניו הרכים ובקולו השקט. אך אם תהיה עקשן או מרדן, הוא ישתמש בשבט ובמשענת כדי להחזיר אותך לדרך הנכונה. כך או כך, הוא יביא אותך אל המנוחה שהבטיח. והסוד לחוות את ההכוונה המתמדת הזו של אלוהים, לא משנה מה תתמודד, הוא לחיות חיי השתחוויה ואמון, בידיעה שהוא גדול מכל קושי.

והנה הנקודה שאסור לך להתעלם ממנה: ההכוונה של אלוהים מובטחת לאלה שמחליטים, בנחישות, לציית לתורתו האדירה. אין טעם לרצות את שלום נאות הדשא או את ביטחון מי המנוחות אם אינך מוכן לחיות כפי שה' מצווה. כאשר אתה מקבל את ההחלטה הזו – ואני מדבר על החלטה רצינית, ללא פשרות – נוכחות ה' נעשית קבועה בחייך, לא משנה מה קורה סביבך. לא משנה אם היום הוא יום שמש או סערה, אם אתה מתמודד עם בדידות או סבל, אלוהים ידריך אותך, יחזיק אותך, ובסוף יביא אותך הביתה. אז הפסק להתנגד והתחל לציית. כך תוכל לחוות את ההכוונה והדאגה של האב בכל רגע במסעך. -מעובד מ־H. E. Manning. להתראות מחר, אם ה' ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני מוצא את עצמי מחפש חיים ללא בעיות, חושב שלהיות מונהג על ידך פירושו היעדר קשיים, כאשר למעשה מה שאתה מציע לי הוא אמון עמוק כל כך שמאפשר לי לנוח בך, גם ברגעים האפלים ביותר. אני מודה שלעיתים אמונתי מתערערת, ואני מנסה למצוא ביטחון בדברים נראים לעין, במקום לבנות אמונה מתמדת, יום אחר יום.

אבי, היום אני מבקש ממך שתלמד אותי לחיות חיים של ביטחון מלא בך, כדי שאוכל לחוות את הכוונתך המתמדת, לא משנה מה אפגוש – ניסיונות שמכלים אותי, פחדים שלוחצים את ליבי, עצב נסתר או משאות בלתי נראים. אני מבקש שתיתן לי לב עניו ונכנע, כדי שאשמע את קולך השקט ואלך אחר עיניך הרכות. מעל הכול, עזור לי לציית לתורתך האדירה, בנחישות וללא פשרות, כדי שאוכל לחיות תחת דאגתך ולמצוא את שלום נאות הדשא ואת ביטחון מי המנוחות.

הו, אל קדוש, אני משתחווה ומברך אותך על היותך הרועה שלעולם אינו נכשל, על שהבטחת להיות איתי בכל צעד, להחזיק בי בימים של שמש או סערה, להדריך אותי דרך בדידות וסבל, עד שתביא אותי הביתה, אל מנוחתך הנצחית. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא המצפן שמנחה את מסעי, אור שקט שמפיג את החשכה. מצוותיך הן חבלי אהבה שמחזיקים אותי איתן, שיר שלום שמרגיע את נשמתי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: אקרא לאלוהים עליון, לאלוהים המוציא לפועל הכול למעני…

“אקרא לאלוהים עליון, לאלוהים המוציא לפועל הכול למעני. הוא שולח עזרתו מן השמים ומצילני” (תהילים נ"ז:ב-ג).

האם עצרת פעם לחשוב שזה היה אלוהים שהביא אותך עד לרגע המדויק הזה? זה לא היית אתה, זה לא היה מקרה, ובוודאי שלא היה זה האויב. הוא, ה', הוא זה שהציב אותך כאן, בשעה הזו, בזמן הזה. ואם אינך מוכן להתמודד עם מה שאלוהים הכין עבורך כעת, דע שגם לא תהיה מוכן לשום דבר אחר שאתה חושב שהיה טוב יותר. אין טעם לרצות לחזור אחורה, להשתוקק שהזמן יחזור לאחור, או לחלום על ימים קלים יותר. אלוהים הביא אותך לרגע הזה כדי לעצב אותך, כדי ללמד אותך להישען עליו, ולא על עצמך.

ועכשיו, נדבר על מה שזה אומר בפועל. אם הזמנים הקלים חלפו, זה מפני שאלוהים רוצה להשתמש בזמנים הקשים כדי להפוך אותך לרציני יותר, ממוקד יותר, תלוי בו יותר. אך הנה האמת שרבים מנסים להתעלם ממנה: אינך יכול לחיות בתוך התכנית המושלמת של אלוהים אם אינך מוכן לציית לדברו. זה לא קשור למה שאתה חושב שנכון או נוח; זה קשור למה שאלוהים כבר גילה בכתובים. הוא השאיר את המצוות ברורות מאוד, אך רובנו פשוט מתעלמים מהן, וחושבים שאפשר ליצור דרך משלנו. אל תטעה: הזמנים הקשים הם הזדמנות עבורך ללמוד לבטוח באלוהים, אך אמון כזה מגיע רק כאשר אתה מחליט לחיות כפי שהוא מצווה.

והנה הנקודה החשובה ביותר: אין קִרבה לאלוהים בלי ציות. אין טעם לרצות את הברכות, ההגנה או ההכוונה של אלוהים אם אינך מוכן ללכת אחרי תורתו בדיוק כפי שניתנה. אלוהים לא מתמקח, הוא לא מגמיש, הוא לא מקבל פשרות. אם אתה רוצה לחיות בתוך התכנית המושלמת שיש לו עבורך, עליך להפסיק להתעלם מהמצוות ולהתחיל לציית להן, בכל מחיר. כאשר אתה עושה זאת, לא רק שאתה מתמודד עם אתגרי הזמן הזה באומץ, אלא גם חווה קִרבה לאלוהים שהבלתי-מצייתים לעולם לא יכירו. לכן, החלט היום: הפסק לברוח ממה שאלוהים קרא לך לחיות והתחל לציית לדברו. כך תמצא כוח, מטרה וקִרבה אמיתית עם ה'. -מעובד מ-J. D. Maurice. להתראות מחר, אם ה' ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעתים קרובות אני מוצא את עצמי שואל כיצד הגעתי לרגע המדויק הזה, לעתים חושב שזה היה בכוחי, במזל או אפילו בטעות. אך היום אני מכיר בכך שאתה, ורק אתה, הבאת אותי עד הלום, בשעה הזו, בזמן הזה, כדי להגשים את מטרתך בחיי. אני מודה שלפעמים אני משתוקק לחזור אחורה, לחלום על ימים קלים יותר או לדמיין שהייתי מוכן למשהו אחר, אך כעת אני מבין שהרגע הזה הוא מתנתך כדי לעצב אותי, ללמד אותי להישען עליך ולא על עצמי.

אבי, היום אני מבקש ממך שתעניק לי חכמה וכוח לחבק את אתגרי הזמן הזה, להבין שהימים הקשים הם כלי בידיך להפוך אותי לרציני יותר, ממוקד יותר ותלוי בך יותר. למדני לחיות בתוך תכניתך המושלמת, בהכרה שזה דורש ציות נאמן לדברך, ולא לרעיונותיי או לנוחותי שלי. אני מבקש שתראה לי את ערך שמירת מצוותיך כפי שהן, מבלי להתעלם מהן או לנסות ליצור דרך משלי, כדי שאלמד לבטוח בך בכל ליבי.

הו, אל עליון קדוש, אני עובד אותך ומשבח אותך על שקראת לי לקִרבה עמוקה איתך, שמורה לאלה שבוחרים לציית לרצונך, מתמודדים עם האתגרים בכוח, במטרה ובקִרבה אמיתית. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא היסוד שמחזיק אותי עומד, אור נצחי שמאיר את צעדי. מצוותיך הן שרשראות אהבה הקושרות אותי אליך, מנגינת צדק השוכנת בנשמתי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: אשא עיני אל ההרים ואשאל: מאין יבוא עזרי…

‏"אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים, מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי? עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה, עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ" (תהילים קכ"א:1-2).

האם מצאת את עצמך מביט אל "ההרים" שבחייך ושואל: "מאין יבוא עזרי?" אולי עיניך נשואות לדבר שנראה גדול, חזק, עוצמתי – בין אם זה כסף, אנשים בעלי השפעה, או כוחך האישי. אני יודע, טבעי לרצות לחפש עזרה במה שנראה מוצק. אבל הנה האמת: כל ההרים הללו יימסו כשעווה לפני אדון כל הארץ. אין טעם לבטוח במה שחולף, במה שהיום הוא הר ומחר הוא עמק. אלוהים אומר לך: "הפסק להביט לצדדים והבט אלי! אני הוא מקור עזרתך האמיתי, כוחך הבלתי מתערער."

עכשיו, חשוב מה זה אומר בפועל. אנחנו זקוקים לעזרה, כן – לנפש, לגוף, לאתגרים היומיומיים. אבל מהיכן תבוא? לא מהגדולים בארץ, לא מהעושר, לא ממה שנראה מרשים. כל אלה שבריריים, זמניים. העזרה האמיתית, זו שאינה נכשלת לעולם, באה מה' בורא שמים וארץ. והנה הפרט שעושה את ההבדל: העזרה הזו, הברכות וההגנה הללו, מובטחות לאלו הנאמנים לו, שבוחרים לחיות לפי רצונו. לבטוח באלוהים זו לא רק הרגשה, זו עמדה, זו החלטה שהוא היחיד בו תשים את תקוותך.

ויודע מה קורה כשאתה מפסיק להיאחז ב"הרים" ונאחז באלוהים? אתה חווה שלום שאי אפשר להסביר, ביטחון שאינו תלוי בנסיבות. אלוהים הבטיח לספק את צרכיך כאן בארץ ולהובילך לשמים דרך ישוע, מושיענו. אבל ההבטחה הזו היא לעבדים הנאמנים, העומדים בדברו ומצייתים לתורתו. אין טעם לרצות ברכות בלי לחיות כפי שהוא מצווה. לכן, היום, עשה בחירה: הפסק לבטוח בחולף והחלט לבטוח רק בה'. ציית לדברו, ותראה שהעזרה תבוא מהאל הגדול מכל הר. -מעובד מ-H. Müller. להתראות מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת הוא שלעיתים קרובות אני שואל: "מאין יבוא עזרי?" מודה אני כי פעמים רבות עיני נשואות אל מה שנראה גדול ומוצק, למה שנראה פתרון לאתגרים שלי. אך היום אני מכיר בכך שכל ההרים הללו שבריריים וזמניים, מוכנים להימס כשעווה לפניך, אדון כל הארץ. למדני להפסיק לחפש עזרה במה שחולף ולהביט רק אליך, מקור עזרי האמיתי וכוחי הבלתי מתערער.

אבי, היום אני מבקש ממך שתעזור לי להסיט את מבטחי, להסיר את עיני מן השברירי והחולף ולהפנותם אליך. תן לי חכמה להבין שהעזרה האמיתית – לנפשי, לגופי ולאתגרים היומיומיים שלי – אינה באה מגדולי העולם הזה, אלא ממך, שאינך נכשל לעולם. אני מבקש שתחזק אותי לבחור לחיות לפי רצונך, לעמוד כעבדך הנאמן, כדי שאוכל לקבל את ברכותיך והגנתך. למדני לבטוח בך לא רק ברגש, אלא במעשים איתנים של ציות לתורתך האדירה.

הו, אל קדוש, אני משבח ומרומם אותך על שהבטחת לי שלום שאינו מוסבר וביטחון שאינו תלוי בנסיבות, מספק את צרכי כאן בארץ ומובילני לשמים דרך ישוע, תקוותי. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא היסוד הנושא את תקוותי, להבה חיה המאירה את דרכי. מצוותיך הן חבלי אהבה המושכים אותי אליך, סימפוניה של חסד המהדהדת בנפשי. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: ויאמר העם אל יהושע: נעבוד את ה' אלהינו ונשמע בקולו

“ויאמר העם אל יהושע: נעבוד את ה' אלהינו ונשמע בקולו” (יהושע כ"ד:כ"ד).

המשפט הזה שהעם אמר ליהושע הוא יפה, אבל האמת היא שרבים מאיתנו מבלים את כל חיינו באמירת דברים יפים מבלי לקבל החלטה אמיתית. אנו כמו חבר מושבעים שמאזין לראיות, מנתח, חושב, אך לעולם אינו פוסק את הדין. אנו מסתכלים לכל הכיוונים, שוקלים אלף אפשרויות, חולמים על אפשרויות, אך לעולם איננו נוקטים עמדה. ואתם יודעים מה קורה? אנו חיים בזרם, ללא כיוון, ללא רגע מפנה, ללא נקודת שיא. חברתי, חברי, החיים לא נועדו להיות המתנה נצחית ל“משהו” שלעולם לא מגיע. אלוהים קורא לך להחליט, להפסיק להסס ולבחור אחת ולתמיד לחיות עבורו.

עכשיו, בואו נדבר על מה שקורה כשאתה לא מחליט. זה כאילו שהחיים שלך הופכים לבריחה, למרוץ חסר משמעות, במקום למשימה עוצמתית ומלאת תכלית. ראית פעם סירה בלי הגה? היא הולכת לאן שהגלים לוקחים אותה, מבלי להגיע אי פעם לנמל בטוח. בדיוק כך אנו חיים כאשר איננו מקבלים החלטה נחושה ללכת אחרי אלוהים. אנו מעבירים את ימינו בתקווה שמשהו קסום יקרה, אך האמת היא ששום דבר לא משתנה כל עוד אתה לא משתנה. והנה הסוד שיכול לשנות הכול: ההחלטה לציית לאלוהים, בכל מחיר, היא זו שמעמידה אותך על קרקע מוצקה. כאשר אתה אומר “כן” לאלוהים, בכל לבך, אינך רק עושה בחירה – אתה פותח את הדלת לכוח השמים להיכנס אל חייך.

ויודע מה קורה כשאתה מקבל את ההחלטה הזו? אתה הופך לבלתי ניתן לערעור. אינני מדבר על כוח אנושי, אלא על כוח על-טבעי שמגיע ישירות מאלוהים. כאשר אתה מחליט לציית לרצון ה', ללא פשרות, ללא עסקאות, אתה הופך לאדם מבורך ומוגן באמת על ידי האב והבן, ישוע המשיח. ההחלטה הזו משנה הכול: את נקודת המבט שלך, את סדרי העדיפויות שלך, את השלום שלך. אתה מפסיק להיסחף בגלי החיים ומתחיל ללכת עם מטרה, עם כיוון, לעבר יעד עשיר ונשגב שאלוהים הכין עבורך. אז, הפסק לשבת על הגדר! היום הוא היום להחליט לשרת את ה' ולציית לו בכל לבבך. זו הבחירה שתביא כוח, הגנה וברכות בלי גבול לחייך. -מעובד מ-J. Jowett. להתראות מחר, אם ה' ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני מוצא את עצמי מצהיר הצהרות יפות על שירותך, אומר שאלך בדרכך, אך מבלי לעשות צעד החלטי של מחויבות. אני מודה שלעיתים רבות אני מתנהג כמו מי שמעריך את כל האפשרויות, שוקל אינספור אפשרויות וחולם על שינויים, אך לא מגיע להחלטה. בגלל זה, חיי הופכים לנדודים חסרי כיוון, כמו ספינה אבודה, ללא רגע מכריע שיסמן תפנית. היום אני מכיר בכך שאתה קורא לי להניח בצד את ההיסוס הזה ולבחור, אחת ולתמיד, לחיות בשלמות עבורך, בלי דחיות נוספות.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי אומץ ונחישות לקבל החלטה ברורה לציית לך, ללא קשר למחיר. אינני רוצה עוד שחיי יהיו חיפוש חסר כיוון, נתון לחסדי הנסיבות, כמו סירה נסחפת בגלים. למד אותי למסור את לבי בשלמות אליך, כדי שחיי יהפכו למסע עם מטרה, מונהג על ידי כוחך. אני מבקש שרוחך תחזק אותי, תעמיד אותי על קרקע יציבה ותעשה אותי לכלי בתוכניתך, ותביא את כוח השמים אל מציאותי.

הו, אל עליון, אני עובד אותך ומשבח אותך על שקראת לי לחיים איתנים ובלתי ניתנים לערעור, מלאי משמעות והכוונה, בהם אוכל להתקדם בביטחון לעבר העתיד המפואר שהכנת לי. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא הסלע שמחזיק את צעדי, אור זוהר שמדריך את נשמתי. מצוותיך הן המפרשים שמניעים את ספינתי בבטחה, מנגינה של עוז שמדהדת בקרבי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: בלי קידוש איש לא יראה את ה'

״בלי קידוש איש לא יראה את ה'״ (אל העברים 12:14).

האם עצרת אי פעם לחשוב מה באמת פירושו של להתפלל ולבקש קידוש? לעיתים קרובות אנו זורקים את המילה הזו כאילו היא דבר קל, משהו פשוט, אך האמת היא שלקידוש יש מחיר גבוה, ועלינו להיות מוכנים לשלם אותו. כאשר אתה מתפלל להיות מקודש, אתה מבקש מאלוהים להפריד אותך, להוציא אותך מתוך העולם ולשים אותך במקום שבו האינטרסים האישיים שלך, התוכניות שלך ואפילו התענוגות הארציים שלך מצטמצמים באופן דרסטי. בתמורה, אלוהים מרחיב את המקום שהוא תופס בחייך, עד שכל כולך – גוף, נפש ורוח – מופנה אליו לחלוטין. לכן, לפני שתתפלל את התפילה הזו, שאל את עצמך: "האם אני באמת מוכן לאפשר לאלוהים לעשות את העבודה הזו בתוכי?"

ועכשיו, בואו נדבר על מה שקידוש באמת דורש. אל תטעו: קידוש אינו דבר שמתרחש בקסם או רק בגלל שאתה רוצה בו. הוא דורש ריכוז עז בנקודת המבט של אלוהים, ומשמעות הדבר היא שכל תחום בחייך צריך להימסר לו. זה כאילו אלוהים שם שרשראות על כל מה שאתה – מחשבותיך, רצונותיך, מעשיך – ואומר: "זה עכשיו שלי, וזה ישמש רק למטרתי." והנה הפרט שרבים מנסים להתעלם ממנו: אין קידוש בלי ציות לדבר אלוהים. אי אפשר לדלג על החלק הזה! אלוהים כבר גילה בכתובים מה הוא מצפה מאיתנו, והליכה לפי ההוראות הללו היא הדרך להיות מופרדים עבורו. קידוש הוא תהליך רציני, ואלוהים לא משחק עם זה.

ויודע מה התוצאה של חיים כאלה, של תשלום מחיר הקידוש? קִרבה לאלוהים. כאשר אתה מציית לתורת אלוהים, אינך רק מקיים חוקים; אתה הופך לבן נאמן, מישהו שהולך כל כך קרוב לאב שהוא חווה ברכות, הצלות ובסופו של דבר את ההבטחה לחיי נצח במשיח ישוע. אל תטעה לחשוב שאפשר להשיג קידוש בלי ציות – זו אשליה. לציית למה שאלוהים כבר גילה זו המפתח לחיים מופרדים, חיים שמוצאים חן בעיני אלוהים ומקבלים את כל מה שיש לו לתת. -מעובד מאת א. צ'יימברס. להתראות מחר, אם ה' ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני מוצא את עצמי מבקש קידוש כאילו זה דבר פשוט, מבלי להרהר במחיר האמיתי של להיות מופרש עבורך, של לצאת מתוך העולם ולהיות מונח במקום שבו תוכניותיי, רצונותיי ותענוגותיי הארציים מצטמצמים. היום אני מכיר בכך שהתפילה הזו אינה קלה, וכשאני מתפלל אותה, אני נותן לך רשות להרחיב את מקומך בחיי, עד שכל מה שבי – גוף, נפש ורוח – יהיה מופנה אליך. עזור לי, אדוני, לאמץ את התהליך הזה ברצינות ולא לברוח מקריאתך לחיים קדושים.

אבי, היום אני מבקש ממך שתשים את שרשראות אהבתך על כל תחום בחיי – מחשבותיי, רצונותיי, מעשיי – ושתכריז: "זה עכשיו שלי, וזה ישמש למטרתי." למד אותי להתרכז בנקודת המבט שלך, למסור לך את כל מה שאני. אני מבקש כוח לציית לדברך, כי אני יודע שאין קידוש בלי ציות, והדרך להיות מופרש עבורך נמצאת בכתובים. הדריך אותי, תקן אותי ושנה אותי, כדי שאחיה חיים שמוצאים חן בעיניך.

הו, אל קדוש, אני סוגד ומשבח אותך על שקראת לי לקרבה עמוקה איתך, על שנתת לי את ההזדמנות להיות בן נאמן, לחוות את ברכותיך, הצלותיך וההבטחה לחיי נצח במשיח ישוע. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא המגדלור שמאיר את צעדי, נהר של צדק המטהר את ליבי. מצוותיך הן כוכבים שמנחים את מסעי, שיר אהבה בנפשי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: אברהם נקרא ידיד אלוהים (יעקב 2:23).

״אברהם נקרא ידיד אלוהים״ (יעקב 2:23).

האם עצרת אי פעם לחשוב מה המשמעות של להיקרא "ידיד אלוהים"? הבט על חייו של אברהם וראה אמת שאינה ניתנת למשא ומתן: אברהם לא זכה בתואר זה במקרה או מתוך רצון טוב בלבד. אמנם הוא גדל באמונה, אך אמונה זו נוסתה ועוצבה דרך ביטחון מוחלט באלוהים. אל תטעה: אלוהים אינו מקבל קיצורי דרך. הוא אינו מצפה ממך לדלג על שלבים או להגיע לפסגה בן לילה, אך הוא דורש שתלך צעד אחר צעד בדרך שהוא התווה. אין דרך אחרת לגדול באמונה מלבד לבטוח באדון ובמטרתו המושלמת באופן מלא.

עכשיו, עצור והרהר באתגרים שאברהם התמודד איתם. הוא לא הפך ל"אבי האמונה" בגלל רגשות יפים או הבטחות ריקות. הוא נוסה עד הקצה, והמבחן האולטימטיבי הגיע כאשר אלוהים אמר: "קח את בנך, את יחידך, אשר אהבת". העלייה להר המוריה לא הייתה בחירה רגשית, אלא מעשה של אמונה בלתי מעורערת. גם כאשר לבו נשבר, אברהם המשיך קדימה, כי הוא ידע שלרצות את אלוהים דורש יותר ממילים – זה דורש ציות מוחלט לרצונו. אל תטעה: האבנים היקרות ביותר נחתכות בדיוק, והזהב הטהור ביותר נבחן באש החזקה ביותר. אלוהים משתמש בניסיונות כדי לגלות מי באמת מוכן לבטוח בו, ללא היסוס או תירוצים.

אמונה אמיתית דורשת פעולה, וזהו. אין מקום למשא ומתן או להצדקות כאשר מדובר בהליכה אחרי אלוהים. אברהם לא התמקח, לא שאל שאלות, לא ניסה להתאים את תוכניות אלוהים להבנתו שלו. הוא בטח וציית, כי ידע שהציות לתורת אלוהים הוא הדרך היחידה לקרבה אמיתית עם הבורא. רוצה להיות ידיד אלוהים? רוצה אמונה שמחזיקה מעמד בכל מבחן? אם כן, ציית למצוות ה׳, ללא היסוס, ללא פשרות. קח את דבר אלוהים וחיה כל הוראה, כל הנחיה, בנחישות מוחלטת. אין אפשרות אחרת למי שרוצה ללכת עם אלוהים. -מעובד על פי Lettie B. Cowman. עד מחר, אם ה׳ ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלהיקרא ידידך אינו תואר הניתן במקרה, אלא דבר הנרכש באמצעות אמונה וציות. אני יודע שאברהם לא הוכר כידידך רק בגלל מילים, אלא מפני שבטח בך ללא הסתייגות וציית לכל הוראה שנתת לו. אני רוצה ללמוד ממנו ולגדול באמונה, ללכת צעד אחר צעד בדרך שהתווית לי, ללא קיצורי דרך, ללא תירוצים, רק לבטוח באופן מלא ברצונך.

אבי, היום אני מבקש ממך לחזק אותי לעמוד בניסיונות ללא היסוס. אני יודע שאמונה אמיתית אינה תיאורטית, אלא מעשית, ושהזהב הטהור מתגלה רק דרך האש. אינני רוצה להיות מי שמדבר רק על אמונה, אלא מי שפועל בציות מלא, גם כאשר האתגרים גדולים. תן לי לב נחוש, המסוגל לומר "כן" לך בכל מצב, מבלי לנסות להתאים את רצונך להבנתי שלי.

הו, אלוהים קדוש, אני סוגד ומשבח אותך כי בחרת ללכת עם אלה שמצייתים לך. אני יודע שאין ידידות איתך בלי כניעה מוחלטת לתורתך, ולכן אני רוצה לחיות כל מצוותיך בקנאות ובנחישות. תודה שאתה מדריך אותי בדרך האמונה ושנוכחותך היא האוצר הגדול ביותר שיכול להיות לי. מי ייתן וחיי ישקפו ידידות אמיתית זו, המבוססת לא רק על מילים, אלא על ציות בלתי מעורער. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא כאם יקרה, שתמיד מזינה אותי בכוח ובאמונה. אני אוהב את מצוותיך, כי הן המן שמחיה את לבי הרעב. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.