ארכיון הקטגוריה: Devotionals

תורת אלהים: התבוננות יומית: ביום אשר תאכלו ממנו, ייפקחו עיניכם…

״ביום אשר תאכלו ממנו, ייפקחו עיניכם, והייתם כאלהים, יודעי טוב ורע״ (בראשית ג׳:5).

נפילת אדם התאפיינה במעשה של אי-ציות שהרחיק את האדם מהבורא, ושבר את ההרמוניה המושלמת שהייתה קיימת בין אלוהים לבריאתו. ברגע זה, אדם ניכס לעצמו עמדה השייכת רק לאלוהים, בחיפוש אחר אוטונומיה וכבוד שלא היו שלו בזכות. ריחוק זה הביא עמו השלכות הרסניות: הוא איבד את צלם אלוהים שניתן לו בחסד, איבד את היושר הטבעי שהיה בו ואת הקדושה שעיטרה את קיומו. שכלו הועם ונתעוור, רצונו מרד באלוהים וכל כוחותיו הרוחניים נתרחקו עמוקות מהבורא.

מצב השחיתות הזה לא הוגבל לאדם בלבד, אלא הדביק את כל האנושות דרך ההולדה הגשמית. כל בני האדם ירשו את הרע הזה, ונושאים בקרבם את כובד החטא הקדמון. עם זאת, הפתרון לטעות זו אינו במעשים קולקטיביים, אלא בהחלטה אישית. כל אחד מאיתנו נקרא לעשות את ההפך ממה שנעשה בגן עדן: במקום לא לציית, אנו נקראים לציית למצוות אלוהים, בהחלטה נחושה ובלתי מתפשרת לחיות לפי רצונו.

כאשר אנו מקבלים החלטה זו לציית לכל מצוות הבורא, אנו מושבים למצבנו הראשוני של קהילה עם אלוהים. במצב זה של ציות, האב מוביל אותנו אל הבן, המציע לנו סליחה וחיי נצח. כך, מה שאבד בגן עדן יכול להיגאל על ידי בחירתנו להיכנע לרצון האלוהי, ולשוב לדרך היושר, הקדושה והשלום עם ה׳. -מעובד מיוהאן ארנדט. להתראות מחר, אם ירצה ה׳.

התפללו איתי: אלוהים יקר, אמת היא שאי-ציותו של אדם הביא הפרדה בינינו לבין תכניתך המושלמת לאנושות. אני מכיר בכך שהחטא הקדמון העמיק את עינינו, מרד את רצוננו והרחיק אותנו מקדושתך. עזור לי להבין את עומק הנפילה הזו ואת הצורך הדחוף להפוך את הדרך הזו באמצעות ציות למצוותיך, שהן צודקות וקדושות.

אבי, היום אני מבקש שתטע בלבי רצון איתן לחיות בציות מלא אליך, לדחות את אי-הציות שירשנו ולבחור בדרך של נאמנות. תן לי כוח לקבל מדי יום את ההחלטה להיכנע לרצונך, לשאוף להשיב את קהילתי איתך ולחוות את היושר והשלום שרק אתה יכול להעניק. הדריכני, ה׳, והוליכני אל בנך, שבו אני מוצא סליחה וחיי נצח.

הו, אל עליון קדוש, אני משתחווה ומשבח אותך כי אתה מעניק לנו את ההזדמנות להשיב את שאבד בגן עדן. תודה שאתה אל רחום, הקורא אותנו חזרה לקהילה איתך באמצעות הציות והאמונה. אני מרומם את שמך, כי יודע אני שבנוכחותך יש קדושה, יושר ושלום. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא מגדלור נאמן, המאיר תמיד את דרכי. אוהב אני את מצוותיך, כי הן כשחר המחדש תקווה בלבי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: "הוא יטביל אתכם באש" (מתי 3:11).

"הוא יטביל אתכם באש" (מתי 3:11).

לאש יש עוצמה ייחודית וטבעית, החודרת לעומק מהותה של כל דבר שהיא נוגעת בו. היא מתמזגת עם כל חלקיק, ומשנה את מה שהיא פוגשת. כך גם הניסיונות העזים שמגיעים אל הנשמות הרגישות ביותר, לאלה שיש להן יותר נקודות מגע עם הכאב. וישנם ניסיונות עמוקים עוד יותר, שמתרחשים כאשר אנו מעוצבים בידיו של אלוהים, כאשר אנו עוברים מהרמה הפיזית והשכלית אל הרוחנית. חוויות אלו לעיתים קרובות מפחידות אותנו, ובאמצע הסבל אנו נוטים לשאול: "האם זה באמת יכול לבוא מאב אוהב? איך זה יכול להיות לטובתי?"

עם זאת, יש להבין שמטרת אלוהים בניסיונות היא תמיד לשנות אותנו ולהתאים אותנו לרצונו. ידו של אלוהים עשויה להיראות כבדה לאלה שמתנגדים לציות, אך התנגדות זו מונעת מאיתנו לחוות את הברכות שהוא רוצה להעניק לנו. אלוהים רוצה שנזכה לברכה, אך הברכה באה רק כאשר אנו נכנעים להנהגתו, מוסרים את דרכינו ורצוננו לציות למצוותיו.

רק הבנים שבוחרים לציית למצוותיו העוצמתיות של אלוהים יכולים לחוות את מלוא הבטחותיו. אש הניסיונות, אף שהיא עזה, מטהרת, מחזקת ומקרבת אותנו אל לב אלוהים. כאשר אנו עוברים חוויות אלו ברוח של כניעה, אנו הופכים מוכנים באמת לקבל את הברכות שהוא שמר לאלה ההולכים אחריו בנאמנות. -מעובד מאת א. ב. סימפסון. להתראות מחר, אם ה' ירצה.

התפללו איתי: אלוהים יקר, אמת היא שהניסיונות לעיתים שורפים כאש עזה, מגיעים אל ליבת ישותי ומעלים ספקות ופחדים. בתוך הסבל אני שואל כיצד זה יכול להיות ביטוי לאהבתך, אך אני יודע שלכל קושי יש לך מטרה. עזור לי להבין שניסיונות אלו הם כלים לעיצוב ליבי ולהתאמת חיי לרצונך, גם כאשר איני מבין לחלוטין את מעשיך.

אבי, היום אני מבקש ממך שתיתן לי לב כנוע ומוכן לציית למצוותיך, גם כאשר הדרך נראית קשה. הצילני מהתנגדות שמונעת את ברכותיך מלזרום בחיי ולמדני לבטוח בתוכניתך, בידיעה שלניסיונות יש כוח לטהר ולחזק את אמונתי. הדריכני למסור את רצוני לך, כדי שאוכל לחוות את מלוא ההבטחות שהכנת לילדיך.

הו, אלוהים קדוש, אני סוגד ומשבח אותך כי אתה הופך גם את אש הניסיונות לדבר יקר עבור חיי. תודה שאינך מוותר עליי, גם כאשר אני נכשל בציותי. אני מרומם את שמך כי אני יודע שכאשר אני נכנע לאהבתך ולהנהגתך, אני מתכונן לקבל את הברכות שרק אתה יכול להעניק. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך העוצמתית לא נותנת לי לסטות לדרכים מסוכנות. מצוותיך הם כגנים פורחים שמבשמים ומייפים את קיומי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: "מדוע תשוחחי נפשי?" (תהלים מג:ה).

"מדוע תשוחחי נפשי?" (תהלים מג:ה).

האם יש סיבה לייאוש? קיימות רק שתי סיבות לגיטימיות: אם עדיין לא נושענו, יש לנו סיבה להתעצב; או אם כבר נושענו אך אנו חיים באי-ציות. מלבד שתי סיבות אלו, אין יסוד לעצב, כי כל דבר אחר ניתן להביא לפני אלוהים בתפילה, בתחנונים ובהודיה. צרכינו, קשיינו וניסיונותינו הם הזדמנויות להפעיל אמונה בכוחו ובאהבתו של אלוהים, מתוך ביטחון שהוא תמיד דואג למבקשים אותו בלב שלם.

רבים כבר מסרו את חייהם לישוע, אך עדיין לא עשו את הצעד ההכרחי של לשאוף לציית למצוות אביו של ישוע. ציות זה הוא מה שמיישר אותנו עם הרצון האלוהי ומאפשר לנו לחיות חיים מלאים. בלעדיו, אמונתנו עלולה להיות שטחית, שאינה מסוגלת להוביל אותנו לקשר אמיתי עם האדון ולברכות שהוא רוצה להרעיף עלינו. הציות הוא הביטוי המעשי של אמונה אמיתית.

רק כאשר אנו שואפים לחיות כפי שחיו השליחים ותלמידי המשיח—בציות נאמן למצוות אלוהים—נוכל לחוות אמונה שמביאה שינוי. אמונה צייתנית זו היא שממלאת אותנו בברכות ובהגנה של האדון, מחזקת אותנו מול קשיי החיים וממלאת אותנו בשמחה ובשלום. הציות אינו עול, אלא זכות שמקרבת אותנו עוד ועוד אל לב אלוהים. -מעובד מג'ורג' מילר. להתראות מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלוהים יקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני נותן לייאוש להשתלט עליי, ושוכח שמלבד חוסר ישועה או אי-ציות, אין סיבה אמיתית לעצב. עזור לי לבטוח שכל הקשיים והניסיונות שאני פוגש ניתנים להנחה לפניך, בתפילה ובהודיה, ושתמיד תדאג למבקשים אותך בלב שלם. למד אותי לראות בכל אתגר הזדמנות להפעיל אמונה בכוחך ובאהבתך.

אבי, היום אני מבקש שתנחה אותי בדרך הציות למצוותיך. אם יש תחומים בחיי שעדיין לא יישרתי עם רצונך, גלה לי אותם ותן לי כוח לתקן את דרכי. עזור לי לחיות כפי שחיו תלמידיך ושליחיך, בנאמנות ובהכנעה לדברך, כדי שאמונתי לא תהיה שטחית, אלא אמונה שמביאה שינוי ומפארת את שמך.

הו, אלוהים קדוש, אני משתחווה ומשבח אותך על היותך אב הרוצה לברך ולהגן עליי. תודה שאתה מראה לי שהציות אינו עול, אלא זכות שמקרבת אותי אל לבך. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא גשר בטוח המוביל אותי אל משכנך. אני אוהב את מצוותיך, כי הן האוצר הנסתר שמעשיר את ליבי. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: בואו אלי, כל העמלים והעמוסים…

“בואו אלי, כל העמלים והעמוסים, ואני אניח לכם” (מתי יא:28).

קיימת חוק טבעי בחטא ובמחלה שפועל נגדנו; אם פשוט נניח לנסיבות להוביל אותנו, בסופו של דבר נטבע ונמצא את עצמנו תחת שליטתו של המפתה. עם זאת, יש חוק אחר, עליון, חוק החיים הרוחניים והפיזיים באלוהים האב ובמשיח ישוע, שבאמצעותו אנו יכולים להתרומם ולנטרל את הכוח המדכא אותנו. לשם כך, יש צורך באנרגיה רוחנית אמיתית, מטרה נחושה, יציבות פנימית והרגל של ציות ואמונה. הדינמיקה הזו דומה לשימוש באנרגיה במפעל: הכוח זמין, אך עלינו להפעיל את הזרם ולשמור עליו מחובר. כאשר אנו עושים זאת, אותה אנרגיה עליונה נכנסת לפעולה ומניעה את כל המערכת.

אמונתנו מתבטאת בציות, וכך רואה אלוהים שאנו בוטחים בו. כאשר אנו דוחים את הקולות המתנגדים לרצונו ומיישרים קו עם מצוותיו, אנו מקבלים ממנו את הכוח הדרוש להתגבר על כל התקפות הרע. לא די להאמין באדישות; יש לפעול על פי מה שאנו מאמינים, ולחזק את הקשר עם האב באמצעות התמסרות לדברו. בתהליך זה זורמת האנרגיה האלוהית, ומעצימה אותנו לנצח את האתגרים הרוחניים והפיזיים שאנו פוגשים.

כשאנו מצייתים לאלוהים, אנו חווים את כוח נוכחותו המהפך. קשר מתמיד זה עמו שומר על "הזרם" של כוחו פעיל בחיינו, ומצייד אותנו לעמוד בפני מתקפות האויב ולחיות בניצחון. לא בכוחנו, אלא בכוח הבא מהאב, אנו מסוגלים להתרומם מעל הכוחות המנסים להפיל אותנו. -מעובד על פי לטי ב' קאומן. להתראות מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שיש כוחות טבעיים של חטא ומחלה הפועלים נגדי, ומנסים להרחיקני ממך ולהכניעני. אני מכיר בכך שאם אניח לנסיבות להוביל אותי, אטבע. אך אני יודע שיש בך חוק עליון, המעניק לי חיים רוחניים וכוח לנצח. עזור לי לפתח את האנרגיה הרוחנית הנדרשת, לחזק את מטרתי, לחזק את אמונתי ולנהוג בציות לרצונך, כדי שכוחך יתגלה בחיי.

אבי, היום אני מבקש שתעזור לי להתחבר תמידית למקור כוחך, לדחות את הקולות שמרחיקים אותי ממצוותיך ולפעול באמונה בכל אשר אני מאמין. למדני להישען עליך לא רק במילים, אלא גם במעשים, כדי שאנרגייתך האלוהית תזרום בי ותעצים אותי להתגבר על האתגרים הרוחניים והפיזיים שאני פוגש. תן לי חכמה לשמור על קשר זה פעיל ומתמיד, גם ברגעים הקשים ביותר.

הו, אל עליון קדוש, אני משתחווה ומשבח אותך על כוחך המהפך, הפועל בי כאשר אני מציית ובוטח בך בלב שלם. תודה שאתה כוחי, שאתה מצייד אותי לעמוד בפני הרע ושאתה מרומם אותי מעל הכוחות המנסים להפיל אותי. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. חוקך האדיר חודר לנשמתי ומחזק אותי מדי יום. מצוותיך הם כאור השחר המגרש את חשכת דרכי. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: "התחלתי לתת לך את הארץ… התחל לרשת" (דברים ב:לא)

"התחלתי לתת לך את הארץ… התחל לרשת" (דברים ב:לא).

המקרא מדבר שוב ושוב על חשיבות ההמתנה לאלוהים. לקח זה הוא חיוני, שכן חוסר הסבלנות שלנו כלפי הזמנים של אלוהים לעיתים קרובות מביא אותנו למצבים קשים. אנו חיים בעידן של מהירות ומיידיות, אך אלוהים פועל בזמנו המושלם, מעצב את חיינו ומכין את לבנו לברכות שהוא רוצה להעניק לנו. כאשר אנו מנסים לקטוף את הפירות לפני שהבשילו, אנו מתמלאים תסכול. באותו אופן, כאשר אנו מתעקשים על תשובות מהירות לתפילותינו, אנו שוכחים שלעיתים קרובות עלינו לעבור תהליך של שינוי לפני שנהיה מוכנים לקבל את מה שביקשנו.

אלוהים מזמין אותנו ללכת איתו, אך לעיתים קרובות אנו מתלוננים שקצבו איטי מדי. תפיסה זו נובעת מכך שלעיתים קרובות חיינו אינם מתואמים עם מצוותיו. אלוהים אינו מאחר; הוא ממתין בסבלנות שנכוון את לבנו ובחירותינו לרצונו. כאשר אנו מצייתים להוראותיו, אנו מתחילים להבין את זמנו ולראות כיצד כל רגע של המתנה הוא חלק מתוכניתו המושלמת עבורנו.

עלינו לזכור שהברכות וההגנה של אלוהים שמורות לאלה שבוחרים להקשיב ולציית לקולו. איננו יכולים לדרוש ממנו שיילך בדרכינו כאשר אנו מסרבים ללכת בדרכים שהוא הכין לנו. רק כאשר אנו מחליטים ללכת אחר הוראותיו, מצוותיו הקדושות והמושלמות, אנו חווים קהילה אמיתית עם ה', הולכים בקצבו ונהנים מהשלום והשמחה שרק הוא יכול להעניק. -מעובד מ-J. R. Miller. להתראות מחר, אם ה' ירצה.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני חסר סבלנות ורוצה שהדברים יקרו בזמני, ושוכח שאתה פועל בקצבך המושלם. עזור לי לזכור שכל רגע של המתנה הוא חלק מתוכניתך לעצב את לבי ולהכין את חיי לברכות ששמרת עבורי. למד אותי לבטוח בך, גם כאשר התשובה מתעכבת, בידיעה שלעולם אינך מאחר ותמיד פועל בחכמה ובאהבה.

אבי, היום אני מבקש ממך שתכוון את לבי למצוותיך, כדי שאוכל להבין טוב יותר את זמנך וללכת על פי רצונך. תן לי רוח של ציות, כדי שלא רק אחכה לברכותיך, אלא גם אהיה מוכן לקבלן ברגע הנכון. עזור לי לכוון את בחירותיי ומעשיי לדרכך, בביטחון שכאשר אעשה זאת, אמצא שלום ושמחה גם בהמתנות הארוכות ביותר.

הו, אל קדוש, אני משתחווה ומשבח אותך על שאתה כה סבלני איתי, גם כאשר אני מתלבט ומערער על תוכניותיך. תודה על נאמנותך ועל כך שתמיד אתה פועל לטובתי, גם כאשר אינני מבין את דרכיך. מי יתן וחיי יהיו ביטוי לאמון בך, ואלמד ללכת בקצבך, ליהנות מהקהילה ומהברכות שרק אתה יכול להציע. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא המגדלור הנאמן שמאיר את צעדיי. אני אוהב את מצוותיך, כי הן הכנפיים שמרוממות אותי מעל מצוקות החיים. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: "מדוע אתה רחוק, ה'?" (תהלים י:א).

"מדוע אתה רחוק, ה'?" (תהלים י:א).

אלוהים הוא "מחסנו ועוזנו, עזרה בנמצא בצרה" (תהלים מו:ב), גם כאשר אנו מתמודדים עם בעיות כבדות שמעניקות לנו את הרושם השגוי שהוא אדיש לכאבינו. רגעים קשים אלה אינם סימן לנטישה, אלא לבעל תכלית. אלוהים מרשה לנו להגיע לקצה כוחותינו כדי שנוכל למצוא אוצרות נסתרים בחושך ורווחים יקרים בצרה. גם בתוך הסבל, אנו יכולים להיות בטוחים שהוא איתנו, מחזיק ומנחה אותנו, גם אם נבחין בכך בבירור רק לאחר שהסערה תחלוף.

חוויות אלו מזכירות לנו שחיים בציות למצוות אלוהים הם חיוניים. מצוותיו הן ביטוי לאהבתו ולחכמתו. הן מראות לנו את הדרך לחיים בעלי משמעות, גם בעולם מלא כאב ואתגרים. הן נחוצות כי הן באות מאלוהים היודע את צרכינו העמוקים ביותר ורוצה ללמד אותנו אושר אמיתי, הנמצא רק כאשר אנו חיים בהרמוניה עם רצונו.

ישוע הוא הדוגמה הגדולה ביותר לנאמנות למצוות אלוהים. בכל שלב בחייו, הוא הראה כיצד לבטוח ולציית לאב, גם מול סבל ודחייה. כשם שישוע נשאר נאמן, גם אנו נקראים לעשות כן, מתוך אמון שאלוהים לעולם אינו עוזב את הבוחרים ללכת בדרכיו. בסופו של דבר, הנאמנות מובילה אותנו לשמחה מתמשכת ולשלום שרק אלוהים יכול להעניק. -מעובד מכתבי לטי ב' קאומן. להתראות מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות סערות החיים גורמות לי להרגיש בודד וחסר אונים. אך אני יודע שאתה מחסי ומבצרי, גם כאשר איני רואה בבירור את נוכחותך. עזור לי לזכור שהאתגרים אינם סימנים לנטישה, אלא הזדמנויות לפגוש אותך בעומק רב יותר. למדני לבטוח בך, גם כאשר הנסיבות קשות, בידיעה שאתה תמיד איתי, מחזיק בי עד הסוף.

אבי, היום אני מבקש שתטע בלבי את הרצון לחיות בציות למצוותיך, גם ברגעי כאב ואי-ודאות. תן לי כוח ללכת בדרכך, להבין שכל מצווה היא ביטוי לאהבתך ודאגתך לי. עזור לי ללכת בעקבות ישוע, שבטח בך בכל, גם כשעמד מול סבל, ונשאר נאמן עד הסוף.

הו, אל קדוש, אני משבח ומפאר אותך כי לעולם אינך עוזב אותי וכי אתה הופך את הצרה לניצחון. תודה שאתה אל נאמן, שמנחה ומחזיק את הבוחרים לציית לדרכך. יהי רצון שחיי יהיו תשובת תודה ונאמנות לך, ושאזכה לשמחה ולשלום המתמשכים שבאים מנוכחותך. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא כאם אהובה, שתמיד מזינה אותי בכוח ובאמונה. מצוותיך הם כנהרות מים חיים המרווים את צמאוני הרוחני. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: ישוע, נסוג משם בסירה, אל מקום שומם…

״ישוע, נסוג משם בסירה, אל מקום שומם, לבדו״ (מתי י״ד:13).

בהפסקות החיים, נדמה כי אין מנגינה, אך בהן נוצרת בריאה חדשה ויפה. במנגינת חיינו, ההפסקות מופיעות פה ושם, ולעיתים קרובות, בטיפשותנו, אנו חושבים שהמוזיקה הגיעה לסיומה. אלוהים, בחכמתו, מאפשר זמנים של הפסקה: מחלה בלתי צפויה, תוכניות שהתבטלו, מאמצים שנראים לשווא. בהפרעות אלו, אנו מתאבלים על השקט שבקולנו ומרגישים כאילו נעדרנו מהמקהלה הגדולה המתעלה לאוזני הבורא. אך אנו שוכחים שהפסקות אלו אינן הסוף, אלא חלק חיוני מהלחן האלוהי.

המוזיקאי יודע לקרוא את ההפסקה. הוא אינו הולך לאיבוד, אלא מסמן את הזמן בעקביות ובדיוק, ממתין לתו הבא כחלק בלתי נפרד מהמוזיקה. כך גם ההפסקות שאלוהים נותן לנו. הן מזמינות אותנו להרהר, לתקן את דרכנו, להבחין היכן לא קיימנו את מצוותיו. ברגעי השקט הללו, אלוהים מדבר בקול רם יותר, מעורר אותנו לצורך ליישר את חיינו עם רצונו המושלם.

כאשר אנו מכירים בהפסקות אלו כהזדמנויות לשוב לציות, אלוהים מתקרב אלינו. הוא מקל את עול הסבל ומחדש את המנגינה של חיינו, עתה מכוונת יותר למטרתו. המוזיקה ממשיכה, ואנו לומדים שגם הפסקות, קשות ככל שיהיו, הן חלק מסימפוניה גדולה ושלמה יותר, שחיבר הבורא. -מעובד על פי ג׳ון רסקין. להתראות מחר, אם ירצה ה׳.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אני רואה בהפסקות החיים רגעי אי־ודאות ואובדן, ושוכח שהן חלק מהלחן המושלם שלך. בהפרעות, אני מתפתה לחשוב שהמוזיקה הסתיימה, אך אתה, בחכמתך, משתמש בזמנים אלו כדי לעצב את לבי וללמד אותי לבטוח בתוכניתך. עזור לי לראות בהפסקות לא היעדרות, אלא הזדמנות לצמיחה והתחדשות בנוכחותך.

אבי, היום אני מבקש ממך שתלמד אותי להמתין בסבלנות במהלך ההפסקות שאתה מאפשר בחיי. תן לי לב קשוב לשמוע את קולך בשקט, להרהר בצעדי ולתקן את דרכי היכן שכשלתי בציות למצוותיך. הראה לי כיצד לנצל רגעים אלו כדי ליישר את עצמי עם רצונך ולחזק את אמונתי, מתוך ביטחון שהתוו הבא ינוגן בזמן הנכון בידיך המושלמות.

הו, אל עליון קדוש, אני עובד ומשבח אותך על היותך המלחין הגדול של החיים, שהופך גם את הדממות לחלק מהסימפוניה המפוארת שלך. תודה שאינך משאיר אותי אבוד, אלא מדריך אותי חזרה אל המנגינה שכתבת עבורי. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך העזה מעניקה לי ביטחון מתמיד. מצוותיך הן המנגינה הרכה המרגיעה את סערות נפשי. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: טובה היא העצב מן השחוק, כי בעצב הפנים ייטב הלב…

“טובה היא העצב מן השחוק, כי בעצב הפנים ייטב הלב” (קהלת ז:ג).

כאשר העצב מונהג בידו של אלוהים, הוא חדל מלהיות רק משא על הנפש והופך לכלי אלוהי לצמיחתנו. ברגעים אלו של כאב והרהור, אלוהים מגלה לנו חלקים בעצמנו שמעולם לא שמנו לב אליהם. הוא משתמש בעצב כמחרשה, שוברת את האדמה הקשה של לבנו, ומכינה אותה לקציר של אמונה, שינוי ותכלית. במקום לברוח ממנו, עלינו לראות בו הזדמנות ללמידה ולהתקרבות נוספת לאלוהים.

עם זאת, חשוב לזכור שעצב ללא תקווה עלול להוביל אותנו למעגל של ייאוש והרס עצמי. אך כאשר אנו בוטחים באדון, גם בתוך הכאב, אנו מוצאים כוח להמשיך הלאה. הוא קורא לנו לציית למצוותיו, לא כעול, אלא כדרך לחירות האמיתית. בציות אנו מוצאים את הבהירות לראות מעבר לנסיבות הקשות ולחוות את השלום העולה על כל שכל.

כאשר אנו מוסרים את עצבנו לאלוהים ומתחייבים לחיות בציות, מתרחש דבר יוצא דופן. אלוהים לא רק מסיר את משא הסבל, אלא גם הופך את כאבנו לברכה ומחדש את תודעתנו. הוא מלמד אותנו שגם בעולם שנפל, העצב יכול להיות כלי לגאולה ולצמיחה, כל עוד ניתן לו להיות בשליטה. כך אנו חיים בביטחון שבכל דבר, אלוהים פועל לטובת אוהביו. -מעובד ממאלטבי בבקוק. להתראות מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלי היקר, אני מכיר בכך שלעיתים קרובות העצב מכביד על נפשי וקשה לי למצוא בו משמעות. אך אני יודע שכאשר הוא מונהג על ידך, הוא הופך לכלי של צמיחה, שוברת את המחסומים שבלבי ומעצבת אותי לפי רצונך. עזור לי לראות את הכאב כהזדמנות ללמידה ולשינוי, כדי שאתקרב אליך ואראה מעבר לסבל הזמני.

אבי, היום אני מבקש ממך שתעניק לי את התקווה שבאה ממך, גם בתוך העצב. אל תיתן לי ליפול לייאוש, אלא תן לי כוח להמשיך בציות למצוותיך, מתוך אמונה שזו הדרך לחירות האמיתית. למד אותי להביט מעבר לנסיבות הקשות ולחוות את השלום העולה על כל שכל, בידיעה שאתה בשליטה.

הו, אלוהים קדוש, אני עובד ומשבח אותך על היותך אב שממיר כאב לברכה. תודה שאתה מלמד אותי שאפילו העצב יכול להיות כלי לגאולתך ולאהבתך. אני מרומם את שמך כי אני יודע שבכל דבר אתה פועל לטובת אוהביך. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה לעולם לא מבלבלת אותי. מצוותיך הם כסעודות מלכים לנפשי. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: אם נתוודה על חטאינו, הוא נאמן וצדיק…

״אם נתוודה על חטאינו, הוא נאמן וצדיק לסלוח לנו על חטאינו ולטהר אותנו מכל עוולה״ (יוחנן א׳ 1:8-9).

חטאינו הוא הרע מכל הרעות, כי הוא יוצר תהום בינינו לבין הטוב העליון—הוא אלוהים עצמו. ככל שנתקרב אליו, כך נתרחק מהחטא. מאידך, ככל שנרשה לעצמנו לחיות בחטא, כך נתרחק מנוכחותו. תשובה אמיתית, אם כן, איננה רק נקודת מפנה, אלא שחרור—שבירת כבלי החטא והחזרתנו אל בוראנו. חומרת החטא נובעת מגדולתו של מי שפגענו בו—אל כה אינסופי שגם השמים וגם הארץ אינם יכולים להכילו. אמת זו מדגישה מדוע החטא הוא פגיעה כה חמורה.

אחד האתגרים שמולם ניצבים נוצרים רבים הוא הרצון לעזוב את החטא מבלי להתחייב לחלוטין לציות למצוות אלוהים. הם רוצים שינוי, אך לעיתים קרובות חסרה להם הנחישות לנקוט בצעדים הנדרשים לשינוי אמיתי. אף על פי שאיש אינו מתקשה לציית לכל המצוות, רבים אינם מתחילים באלה שהן הקלות ביותר עבורם. ציות סלקטיבי זה יוצר מחסום לאינטימיות עם אלוהים, המבקש לבבות שמסורים לו בשלמות.

נפתח, אם כן, בציות למה שטבעי לנו יותר, ונבקש מאלוהים כוח להתגבר על מה שקשה לנו ביותר. גישה ענווה זו מכבדת את ה׳ ומניחה יסוד לצמיחה רוחנית אמיתית. ככל שנכנע למצוותיו—even בצעדים קטנים—הוא יעניק לנו כוח להתגבר על אתגרים גדולים יותר. מחויבות זו לציות איננה רק מעשה של משמעת, אלא הדרך לשחרור מהחטא, המקרבת אותנו עוד ועוד אל לב מושיענו. -מעובד מיוהאן גרהרד. להתראות מחר, אם ירצה ה׳.

התפללו איתי: אלוהים יקר, אמת היא שלעיתים קרובות אנו ממעיטים בערך חומרת החטא והנזק שהוא גורם ליחסינו איתך. אני מכיר בכך שהחטא יוצר תהום ביני לבין אהבתך האינסופית, וככל שאני מרשה לעצמי לחיות רחוק ממך, כך אני מאבד את שמחת נוכחותך. עזור לי להבין לעומק את רצינות הפגיעה באל כה נשגב וקדוש, כדי שלבי יונע לתשובה אמיתית, לשבירת הכבלים שמרחיקים אותי ממך.

אבי, היום אני מבקש ממך לעזור לי לחיות בציות למצוותיך, החל באלה שהן נגישות לי יותר. תן לי את הנחישות להתקדם צעד אחר צעד, בידיעה שכל מעשה של נאמנות מקרב אותי אל לבך. הצילני מהפיתוי של ציות סלקטיבי והנחה אותי למחויבות שלמה אליך, כדי שחיי ישקפו את קדושתך.

הו, אל קדוש מאוד, אני עובד ומשבח אותך על סבלנותך וחסדך האינסופיים. תודה שאינך מוותר עלי לעולם—even כשאני נכשל בציות מלא אליך. אני מרומם את שמך כי אתה אל שמחזק את החלשים ומנחה את ילדיך בדרך הישר. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך האדירה היא הגשר הנאמן שמקרב אותי אליך עוד ועוד. אני אוהב את מצוותיך, כי הן המן שמזין את לבי הרעב. אני מתפלל בשם היקר של ישוע, אמן.

תורת אלהים: התבוננות יומית: אל תירא, כי אני עמך; אל תשתומם…

“אל תירא, כי אני עמך; אל תשתומם, כי אני אלהיך; אמצתיך, אף עזרתיך, אף תמכתיך בימין צדקי.” (ישעיהו מ"א:י')

אלוהים תמיד הופך תבוסות לכאורה לניצחונות מפוארים. לפעמים נראה כי לאויב יש יתרון, שכוחות הרשע מנצחים ושהקרב אבוד. אך אלוהים, בחכמתו האינסופית, מרשה לזה לקרות כדי להראות שהוא ריבון וכל-יכול. הוא פועל בזמן הנכון, מפרק את מעשי החושך והופך את מה שנראה כתבוסה כדי לרומם את שמו ולחזק את בניו. כפי שכתוב, אלוהים “מסכל דרך רשעים” (תהלים קמ"ו:ט'). הוא עושה זאת כדי ללמד אותנו שהניצחון האמיתי בא ממנו ולא ממאמצינו.

הבוחרים לחיות בציות לתורת אלוהים החזקה עלולים להתמודד עם מכשולים, ניסיונות ועיכובים, אך לעולם לא יובסו. ציות זה הוא הצהרת אמונה וביטחון באלוהים, והוא לעולם לא עוזב את ההולכים בדרכיו. כאשר אנו מתחייבים לרצונו ונוהגים לפי הוראותיו, אנו מוסרים את קרבותינו לידיו של אלוהים שאינו נכשל לעולם. ההפסדים הנראים לעין שאנו חווים נועדו רק להוביל אותנו לניצחון גדול יותר, שתוכנן על ידו מראש.

יהיה האתגר אשר יהיה, זכור שאלוהים שולט. הניצחון מובטח לאלו שנשארים נאמנים. הוא מגן עלינו בנוכחותו המתמדת, ואין כוח ביקום שיכול לסכל את תוכניותיו. לכן, התמיד. ציית. בטח. אלוהי שהפך את הצלב לתחייה פועל למענך, והוא לעולם לא מפסיד בקרב. -מעובד על פי Lettie B. Cowman. להתראות מחר, אם ירצה ה'.

התפללו איתי: אלי היקר, אמת היא שלעיתים קרובות אנו מתפתים להאמין שהתבוסות והקשיים שאנו חווים הם סופיים ובלתי הפיכים. בתוך צללי הקרב, לעיתים נראה כי האויב מנצח ומאמצינו לשווא. אך אתה, בחכמתך האינסופית, מראה לנו שיש לך שליטה מוחלטת על כל הדברים, והופך את מה שנראה כאבוד לניצחון לכבוד שמך.

אבי, היום אני מבקש ממך לחזק את אמונתי ואת ציותי לתורתך. תמוך בי בתוך הניסיונות והאתגרים העולים, בידיעה שכל תבוסה נראית לעין היא רק שלב בתוכניתך המושלמת. למד אותי לבטוח בך לחלוטין, למסור את קרבותיי לידיך, כי אני יודע שאינך נכשל לעולם. הדריכני בדרכיך ועזור לי להתמיד, בידיעה שהניצחון האמיתי בא ממך.

הו, אל עליון קדוש, אני משבח ומרומם אותך על ריבונותך ועוצמתך שאין להן שיעור. תודה שאתה האל שהופך צלבים לתחייה ושאינו מפסיד בקרב. אני מרומם את שמך על כך שאתה מגן על ילדיך ומקיים כל אחת מהבטחותיך. בנך האהוב הוא נסיכי ומושיעי הנצחי. תורתך החזקה תומכת בי בכל עת. מצוותיך הם כצל המרגיע תחת עץ השלום בחום הצהריים. אני מתפלל בשם ישוע היקר, אמן.